god plan ?


minister
 Share

Recommended Posts

hey mol, håber i har haft en god sommer, for det har jeg. nu er alt ved det gamle og træningen skal igang igen, men jeg kan ikke rigtig finde ud af hvordan jeg skal gribe min situation an nu, jeg har cuttet den ok hårdt 2 måneder op til sommer ferien, men syntes jeg er blevet for lille nu, så jeg vil gerne have masse på igen, og overlever også der kommer lidt fedt med, så långe det er begrænset mængde fordi:

jeg har prøvet at kikke lidt på bulk og cut metoden, men min krop snyntes det er meget smart at bygge fedt depoterne på røven op i stedet for at fordele det, med det resultat at jeg går en pænt stor røv, hvilket besværligør indkøb af tøj samt jagt af det modsatte køn :bigsmile:

så derfor er min plan nu:

træning 5 gange ugentligt og ingen kardio

finde mit ligvægts indtag, som er så vidt jeg har forstået, den mængde kcal kroppen forbrænder pr dag, og da jeg også er af den overbevisning at kroppen ikke anvender protein som energikilde vil jeg undlade at tælle protein indtag med i mine målering til at finde mit ligvægts indtag.

(går ud fra det er omkring de 2500kcal) men hvis det er højere så addere jeg bare lidt mere til nedenstående,

fordele måltiderne på:

250kcal grovvalsede havregryn,mælk,blændede jordbærd + 25g protein prottein pulver om morgenen (dette kcal tal er uden kcal fra protein)

250kcal groft franskbrød, fiber boller eller rufler?:D +25g protein kyllinge kød (mellemmåltid omkring 2.5 time efter morgenmad)

500kcal rugbrød +25g protein kyllinge kød middagsmad (igen ca 2-3 timer efter mellemmåltidet)

400kcal igen endten havregryn eller rugbrød +25g protein kyllinge kød/protein pulver (mellemmåltid ca 2-3 timer efter middags mad _dette måltid spiser jeg ca. 1 time før træning)

300kcal juice, hvidt brød, kakaomælk+ 40g protein protein pulver (lige efter træning)

700kcal oftest ris,pasta,kartofler og salat samt grøntsager + ca. 35g protein vilkårlig kød (aftensmad)

100kcal mælk +30g proten(en shake,før jeg går i seng)

vil i ikke tage et kik på det her og evt komme med kommentarer, tips & hints til hvad jeg evt kan forbedre,

spefikationer hvis det kan hjælpe: 185høj ca 80kg. træner intensivt med korte pauser mellem hvert set(dvs den tid det tager min makker at tage sit sæt), træner helst 2 muskelgrupper sammen på 1.5 time.

på forhånd tak

Link to comment
Share on other sites

så derfor er min plan nu:

træning 5 gange ugentligt og ingen kardio

finde mit ligvægts indtag, som er så vidt jeg har forstået, den mængde kcal kroppen forbrænder pr dag, og da jeg også er af den overbevisning at kroppen ikke anvender protein som energikilde vil jeg undlade at tælle protein indtag med i mine målering til at finde mit ligvægts indtag.

(går ud fra det er omkring de 2500kcal) men hvis det er højere så addere jeg bare lidt mere til nedenstående,

Den overbevisning vil jeg nok lige kikke på en gang til. :wink:

Link to comment
Share on other sites

ok dårlig formulering, det jeg mente var at kroppen først begynder at omdanne protein til energi, når den ikke har andet at tage af, ex: vi siger din krop er i underskud med 10g kulhydrat, du spiser 10g kulhydrat og 10g protein, så er det at jeg har forstået at kroppen så kun vil omdanne de 10g kulhydrat til energi og ikke proteinen

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share