Politiskolen


God
 Share

Recommended Posts

Hej Mol!

Som overskriften siger handler det endnu engang om træning op til politiets fysiske prøver! Er lidt i tvivl om hvordan jeg vil gribe det an osv. Som de fleste nok ved skal jeg kunne tage 3x10@50 kg i bænk (gerne eksplosivt), 6 kropshævninger (gerne eksplosivt), løbe 2400 m på max 9 min (mit eget krav), gennemføre et eftersigende hårdt opvarmningsprogram. Derudover nogle mavebøjninger og flytning af en 78 kg tung dukke.

Mit ene forslag er et fullbody program 3 gange ugentligt. Noget ligende dette:

Squat/Dødløft

Bænk

BB row

Military

Chins ladder

Evt. lidt biceps og triceps

Eller også push - pull:

Squat

Bænk

Military

Dips

Dødløft

BB row

Chins ladder

Biceps

Mave

Konditions træningen bliver en blanding af løbebånd (nemmere for mig af holde øjen med tid vs. distance) og Cross Trainer. Har ikke noget specifikt program til kondien så er meget åben for forslag?

Rgener med at jeg alligevel skal ned i centret hver dag og træne kondi, så derfor er push - pull jo også en god mulighed, men vil meget gerne hører jeres meninger??

Ps har også muligheden for at træne 2 gange om dagen...

På forhånd tak!

Link to comment
Share on other sites

Som de fleste nok ved skal jeg kunne tage 3x10@50 kg i bænk

Det er ikke 3x10, det er kun 1x10. Var selv til prøverne for ca 3 uger siden.

Op til prøven trænede jeg bænk, chin-up, squart, mave + plus lidt biceps og triceps.

Løbetrænede også på en rute der var 2400 m.

Man skal ikke være supermand for at klare prøverne. Jeg fik 4 i alle øvelser på nær opvarmning og dukkeløft hvor jeg fik 3.

Så en god allround form er godt at have med.

Skal til samarbejdsprøve i dag så det bliver spændende.

Held og lykke

Se denne tråd her er der en masse om prøverne: Fysiske prøver til La policia

Link to comment
Share on other sites

Du kan evt. prøve at smutte forbi min log og lure lidt tricks af... Har selv været igennem den fysisk prøve d. 31.05.

Sats i hvert fald på løbeture i det fri, dvs. ikke løbebånd. Chinups i massevis og meld dig til boksning, som er rigtig god i forhold til opvarmningen. Træn øvelserne til de virkeligt sidder i skabet, og træn dem så lidt mere... :wink:

Spørg bare løs hvis der er noget du vil vide! Good luck!

Link to comment
Share on other sites

Okay smutter helt sikkert lige forbi din log! :smile: Hvorfor løb i det fri? Ved godt det er lang "sjovere" men det er vel mere fordelagtigt at vide præcis hvorlangt og hvor hurtigt jeg har løbet osv.?

Hvordan er det mht svømning? Er det ikke 200 m på max 5 min og 30 sek? His man altså ikke har basisprøven...

Link to comment
Share on other sites

Okay smutter helt sikkert lige forbi din log! :smile: Hvorfor løb i det fri? Ved godt det er lang "sjovere" men det er vel mere fordelagtigt at vide præcis hvorlangt og hvor hurtigt jeg har løbet osv.?

Hvordan er det mht svømning? Er det ikke 200 m på max 5 min og 30 sek? His man altså ikke har basisprøven...

Fordi du løber ude i blæsten og måske med lidt stigninger til selve løbeprøven... Tro mig, det gør en stor forskel! :wink: Find et løberute her og få fat i en ordentlig ur/pulsur.

Så vidt jeg ved, er svømmeprøven droppet, så du skal selv ud og tage bassinprøve eller lign. Søg at google lidt eller spørg i din lokale svømmehal omkring afholdelse af bassinprøve.

Link to comment
Share on other sites

Man SKAL ikke have bassinprøven el. ligende med de se det som et plus hvis man har.

Jeg trænede ca 3 måneder op til prøven. Var i rimelig god form inden jeg startede - så det var mest finpudsning.

Jeg ville finde mig en strækning der er ca 2400 og træne på den. Så har man en reel tid man kan arbejde med. At løbe i det fri og løbebånd er nu ikke det samme.

Nåhh ja og så bestod jeg samarbejdsprøven med et 3 tal og skal til samtale på onsdag. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Svømmedelen er afskaffet til den fysiske prøve, så du SKAL i stedet have bestået bassinprøven (den kan tages i mange svømmehaller). M.h.t. løb, så får du max karakter, hvis du løber de 2400m under 8.5 min, så det er bare at gå i gang med noget interval træning. Her står de fleste praktike oplysninger www.blivpolibetjent.dk

God fornøjelse og held og lykke.

Link to comment
Share on other sites

Jeg går selv på en forskole til politiet. Vores instruktør er nemlig en betjent, som også tidligere har været dommer til prøverne.

Med hensyn til det svømning. Som det er skrevet, så skal man IKKE have nogen bassinprøve, der er heller ingen svømning ved selve

prøverne. MEN det ses som et plus at man har en eller anden form for svømme bevis.

Link to comment
Share on other sites

Med hensyn til det svømning. Som det er skrevet, så skal man IKKE have nogen bassinprøve, der er heller ingen svømning ved selve

prøverne. MEN det ses som et plus at man har en eller anden form for svømme bevis.

Okay,kunne godt være jeg skulle "anskaffe" mig en prøve alligevel :bigsmile:
Her finder du en :løberuteplanlægger

Der kan man nogenlunde præcis opmåle en rute i dit lokalområde.

Håber du kan bruge den.

Super prøver jeg at kigge nærmere på :4thumbup:

Tak for hjælpen til Jer alle so fare

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share