Sign in to follow this  
Fitness C.Heidemann

Slapt maveskind

Recommended Posts

Jeg står overfor en virkelig svær beslutning i mit liv syntes jeg...

Jeg har for 2½ år siden reduceret min BF relativt meget, jeg startede med en relativ høj BF på ca. 24 % efter godt og vel 1 års træning havde jeg opnået en fedtprocent på ca. 5 procent. De efterfølgende 1½ år har fedtprocenten ikke oversteget 12% . Jeg står den dag i dag i situationen og har overskydende hud i den abdominial region.

Jeg har igennem flere år trænet målrettet til Mr. Fitness eller AF, og drømmen skal bare udføres, men mangler den lille sidste detalje.

Jeg tilladder mig hermed at poste et billede, billedet er ca. 2 år gammelt. Heldigvis er der kommet mere masse på rammen siden ca. 12 kg og stadig med en bf 12%..

post-10024-1170326252_thumb.jpg

Hvor der er vilje, er der vej! :4thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mit maveskind hænger ikke i ruder, hvis det er det du fisker efter... Dog binder jeg stadig lidt uderhudsfedt, men det kan muligvis cutte´s væk igennem en længere diæt periode.

I min årsplanlægning begynder jeg også at cutte i midten af april!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvori består den svære beslutning helt konkret?

Jeg kan ikke rigtig forestille mig at man kan få et skin-tuck når det er i den størrelsesorden, eller hvad?

Der er vel ikke så meget andet at gøre end at cutte ned der hvor du tror du skal være og se om huden fortsat er et problem. Det kan jo også være at den stadig er ved at trække sig sammen, og det ser bedre ud om 1 år.

Share this post


Link to post
Share on other sites

... og hvis der endelig skulle være en løs flap hud på den nederste del af maven så må du sgu stoppe den ned under buksekanten som os andre :tongue::wink:

p.s. Synes nu overhovedet ikke det billed du har postet er noget særligt!! Der er jo står forskel på at være dry med 4% fedt og være væsket og aktiv i fedtvævet ved 8%... jeg kan trække min hud meget længere ud end det undervejs på diæt.... og den bliver superstram og ikke til at få fat på under de sidste dages udtømning!!

Edited by angel

Share this post


Link to post
Share on other sites

1000 tak for svarene!

Selve sammentrækningsprocessen er godt nok langsom, men billedet er som sagt også to år gammelt og det er også blevet lidt bedre med årene....

Nu må vi se om en hård diæt kan gøre værket...

Go weeeeekend!

Edited by Fitness C.Heidemann

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg står i en lignende situation, bare i den anden ende. Med en vægt på 95 kg og en fedtprocent på 26 skal jeg smide ca 15-20 kg. (så til den oprindelige poster: Flot arbejde!)

Jeg er nogenlunde klar over hvordan jeg skal bære mig ad med kost og motion (tror jeg), men er sgu lidt bekymret for at få slapt maveskind bagefter. Det ville fan'me være surt at have kæmpet som en gal for at kunne se sine mavemuskler og så stå med en ordentlig håndfuld hud tilsidst. Jeg kan se på dit billede at du har fået lidt løs hud i processen, selvom det godt nok ikke er særlig meget.

Så spørgsmålet er: Har du (eller nogen andre) nogen erfaring med eller viden om, hvordan man kan undgå at få løs hud efter sådan et vægttab - eller i hvert fald minimere det mest muligt?? Alle råd er MEGET velkomne!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det med meget løs hud bliver, af eksperter, ofte beskrevet som lidt af en myte. Som regel gemmer der sig en del væske og/eller fedt i det "løse hud"

Smid de kg fedt du vil af med og tag den derfra - god vind! :smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Så spørgsmålet er: Har du (eller nogen andre) nogen erfaring med eller viden om, hvordan man kan undgå at få løs hud efter sådan et vægttab - eller i hvert fald minimere det mest muligt?? Alle råd er MEGET velkomne!

så vidt jeg ved kan du ikke gøre noget ved det, folk er forskellige, nogle ender med løst hud andre ikke... Personligt har jeg selv tabt ca 60 kg og jeg fik løst hud på bryster og mave. det fik jeg opereret væk, men har stadig nogle "håndtag" i siden. der er også underlagsfedt i dem, så håber på de kan komme væk hvis jeg får fedt% længere ned... men som sagt er vi forskellige. Tror også det er lidt et spørgsmål om du nu har strækmærker eller ej, hvis ikke, er der nok noget større chance for at du slipper for løst hud

Jørgensen

Share this post


Link to post
Share on other sites
så vidt jeg ved kan du ikke gøre noget ved det, folk er forskellige, nogle ender med løst hud andre ikke... Personligt har jeg selv tabt ca 60 kg og jeg fik løst hud på bryster og mave. det fik jeg opereret væk, men har stadig nogle "håndtag" i siden. der er også underlagsfedt i dem, så håber på de kan komme væk hvis jeg får fedt% længere ned... men som sagt er vi forskellige. Tror også det er lidt et spørgsmål om du nu har strækmærker eller ej, hvis ikke, er der nok noget større chance for at du slipper for løst hud

Jørgensen

Hvor lang tid var du om at tabe de 60 kg? Jeg forestiller mig, at man kan begrænse udviklingen af løs hud ved at tabe sig langsomt, altså 1/2 kg om ugen eller deromkring (så huden kan nå at trække sig sammen). Men det er måske bare en myte, at et langsomt vægttab er bedre for huden?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hvor lang tid var du om at tabe de 60 kg? Jeg forestiller mig, at man kan begrænse udviklingen af løs hud ved at tabe sig langsomt, altså 1/2 kg om ugen eller deromkring (så huden kan nå at trække sig sammen). Men det er måske bare en myte, at et langsomt vægttab er bedre for huden?

Det er en myte. Det er som alt andet træning genetisk bestemt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg kom lige forbi min gamle tråd.

Jeg er nu begyndt på min cutteperiode op til sommer, nu skal det underhudsfedt bare væk engang for alle. Jeg vil derfor følgende prøve at holde jer opdateret igennem perioden der strækker sig over 4 måneder. På nuværende tidspunkt er min BF på ca. 10% og regner med, at cutte indtil at jeg ender på 4-5 stykker.

Nuværende stats

BF: 10 %

Højde: 174

Vægt 86,5

Ugentlig trænings forløb.

Seks instruktør timer i spinning om ugne.

Styrketræning 3 split = 6 dages træning.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this