Bakken Bears ud i Europa


life*raider
 Share

Recommended Posts

Har lagt mærke til at der er en del basket interesseret herinde på MOL og folk som spiller på elite plan eller 1 div :4thumbup:

Så jeg vil da li gi jer den nyhed - det er jo så stort for dansk basket :4thumbup:

Hvordan tror i at det vil komme til og gå dem..? Jeg tror personligt at de sagtens ka komme længere end de gjorde i den første sæson - vi ska bare ha en super kaner og en mega god skytte til 3 point.. ´Har snakket med Big Chris om at det er sikkert han os spiller i bakken i år, så nu har vi jo en center med international erfaring og rutine :4thumbup:

BAKKEN BEARS KLAR TIL EUROCUP

For tredje gang i klubbens historie er Bakken Bears klar til at spille med i en europæisk turnering. Bakken Bears har tilmeldt sig FIBA EuroCup og kan se frem til en række internationale kampe i oktober-november 2007.

Bakken Bears har længe ønsket sig at deltage i den kommende sæsons EuroCup og har nu fået vished for, at en deltagelse kan hænge sammen økonomisk. Det springende punkt har været antallet af hold i de enkelte puljer. Det europæiske basketballforbund, FIBA Europe, har endnu ikke lagt sig helt fast på turneringsformatet, men har meddelt Bakken Bears, at der ikke bliver puljer med seks hold, hvilket ville have betydet mange omkostninger for klubben.

Bakken Bears' sportsdirektør Michael Piloz glæder sig naturligvis over, at klubben nu igen er klar til at spille med på den internationale scene.

- Jeg er meget glad for, at vi igen er med i Europa. Det bliver en stor og god udfordring for alle i klubben. Vi glæder os meget til at præsentere basketball på højt niveau for århusianerne, siger Michael Piloz om EuroCup-deltagelsen, der er kommet i stand via støtte fra flere sponsorer, heriblandt Bruun's Galleri og Formuepleje A/S.

Holdets anfører Jens Jensen ser frem til at skulle spille internationale kampe i den kommende sæson.

- Det glæder jeg mig rigtig meget til. Det er en vigtig udfordring for os som hold at skulle møde nogle andre modstandere, og det giver en stor motivation til at blive ved med at kæmpe til træning hver dag. For de spillere, som har ambitioner om at komme til udlandet, er det en god mulighed for at vise sig frem internationalt, siger Jens Jensen.

FIBA EuroCup er den tredjebedste europæiske turnering efter Euroleague og ULEB Cup. Turneringen blev i den forgangne sæson vundet af Girona fra Spanien. Den danske stjerne Christian Drejers hold Virtus Bologna blev nr. tre.

Der er lodtrækning til turneringen den 5. august.

Fakta - Bakken Bears i Europa:

Deltaget i FIBA EuroCup Challenge: 2004/05 og 2005/06

Antal kampe: 14 - 7 sejre, 7 nederlag

I 2004/05 vandt Bakken Bears sin indledende pulje og gik videre til anden runde, hvor holdet tabte til Mlekarna Kunin fra Tjekkiet

http://www.bakkenbears.dk/sw21455.asp

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share