Program for arme.


Jacky
 Share

Recommended Posts

Godaften.

Jeg er en dreng på 15 år. Jeg er 190cm høj og ligger på omkring 70kg. Jeg bruger stort set alt min fritid på håndbold (Træner 5 gange om ugen, inklusiv styrketræning og løbetræning.), og jeg har bemærket, at jo ældre folk bliver, desto mere fysisk betoned bliver det. Mit problem er, at jeg er "den lille" når jeg træder ind på banen. Jeg har i bund og grund brug for noget mere overkropsmuskulatur, derfor havde jeg håbet at i herinde, kunne hjælpe mig med, at finde et passende træningsprogram.

Jeg faldt f.eks. over (Se Attachment) "Regneark med BB- og fitness-programmer", men jeg er en smule usikker på, om disse øvelser skal udføres af en på 15. Skulle jo nødig risikere skader ;)

PS. Hvis det har nogen som helst betydning, så ligger min max løft i bænkpress på 60kg.

Har ikke kørt squat så meget på det seneste, så har ikke helt styr på min max endnu.

Tak på forhånd \o/

5X5_arm_program___la_Pavel.xls

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

lol det er jo det program jeg strikkede sammen for lææænge siden da jeg intet vidste.

Det er noget værre lort. Hold dig fra det.

PAvel og bodybuilding er 2 ord der aldrig må optræde i samme sætning.

Edited by ARMADA_I
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
hva skulle der være galt med det program???

ja hvis du kan se noget godt i et gammelt møgprogram jeg skruede sammen så er det da flatterende :laugh: der er da 100 programmer jeg ville køre før det der.

jeg orker ikke at gå ind i nogen længere diskussion om hvorfor det er noget juks. hvis du kan se noget godt i det jeg har lavet er jeg ikke enig i din vurdering :laugh:

Jeg kan dog kort nævne: tåbelig øvelsesrækkefølge, for høj frekvens på armene, for stor volumen på armene, ingen øvelse til det lange hoved af triceps (var det ikke et armprogram lol), 5-rep sæt af lateral raises. Og så mangler der nogle gode 3*8-12 BB sæt af nogle gode BB øvelser. Formålet er jo masse. Programmet er ikke skræddersyet. Og ja jeg synes Pavel-tankegangen er tåbeligt i forhold til masse. jeg fik forøvrigt ingenting ud af det (heller ingen armvækst). Træningen kan da struktureres 1000 gange smartere.

Hvis man vil slå et søm i et bræt...

mit råd til trådstarteren er at få squatfather til at skrue et fornuftigt fullbody sammen til ham. Der ligger allerede en del programmer her.

Edited by ARMADA_I
Link to comment
Share on other sites

ja hvis du kan se noget godt i et gammelt møgprogram jeg skruede sammen så er det da flatterende :laugh: der er da 100 programmer jeg ville køre før det der.

jeg orker ikke at gå ind i nogen længere diskussion om hvorfor det er noget juks. hvis du kan se noget godt i det jeg har lavet er jeg ikke enig i din vurdering :laugh:

Jeg kan dog kort nævne: tåbelig øvelsesrækkefølge, for høj frekvens på armene, for stor volumen på armene, ingen øvelse til det lange hoved af triceps (var det ikke et armprogram lol), 5-rep sæt af lateral raises. Og så mangler der nogle gode 3*8-12 BB sæt af nogle gode BB øvelser. Formålet er jo masse. Programmet er ikke skræddersyet. Og ja jeg synes Pavel-tankegangen er tåbeligt i forhold til masse. jeg fik forøvrigt ingenting ud af det (heller ingen armvækst). Træningen kan da struktureres 1000 gange smartere.

Hvis man vil slå et søm i et bræt...

mit råd til trådstarteren er at få squatfather til at skrue et fornuftigt fullbody sammen til ham. Der ligger allerede en del programmer her.

ok hvis du ikk vil gå ind i en længere diskussiion vil jeg heller ikk, men kunne ikk være meget mere uening med dig i næsten alt hva du siger.. Lder for mig som en gang vrøvl og som om du ikk aner hva du snakker om

Link to comment
Share on other sites

Synes programmet lyder forholdsvis fornuftigt og du skal (modsat hvad Armada_i mener) nok få noget masse ud af det (hvis kosten ellers er på plads)..Personligt ville jeg dog nok nedjustere antallet af sæt i curls og dipsene til ca. 6-7*5 eller 3*8/10 og 3*8/10 i lateral raise, men prøv dig lidt frem...

Edited by Splint
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
ok hvis du ikk vil gå ind i en længere diskussiion vil jeg heller ikk, men kunne ikk være meget mere uening med dig i næsten alt hva du siger.. Lder for mig som en gang vrøvl og som om du ikk aner hva du snakker om

LOL.

Nej det aner jeg ikke :laugh: sjovt nok er det mig der skruede det crap sammen i sin tid. Mon ikke det er fordi navnet "Pavel" og lidt basisøvelser indgår i programmet at det får dit OK-stamp? Helt ærligt.

Synes programmet lyder forholdsvis fornuftigt og du skal (modsat hvad Armada_i mener) nok få noget masse ud af det (hvis kosten ellers er på plads).

Det var da rart at vide at du kan se en højere mening med det program jeg har skruet sammen og ved om det giver masse eller ikke giver masse... Jeg fik INTET ud af den 13-sæt armprotokol og øvrige gains var ikke værd at nævne.

Nu kan man jo skrue hvad som helst sammen og det skal der nok være nogle armchair-løftere/oldschool fans/alternative folk der vil synes godt om. Omvendt er det sikreste måske nok DO WHAT WORKS, og det program er hjernedødt i forhold til hvad andre folk kører for resultater og hvad der er tried, tested og proven.

Det virker mest af alt som en aversion mod almindelig BB træning, trods det virker. Lad os opfinde den dybe tallerken hver gang der skal laves et program..

Nå, men ok Teddy. jeg ved du alligevel ikke vil lytte til det jeg siger, men så andre ikke kan beskylde mig for ikke at argumentere:

- tåbelig øvelsesrækkefølge (fx mave før squat)

- for høj frekvens på armene

- for stor volumen på armene

- ingen øvelse til det lange hoved af triceps

- 5-rep sæt af lateral raises.

- der mangler nogle gode 3*8-12 BB sæt af nogle gode BB øvelser.

- Programmet er ikke skræddersyet.

- Pavel-tankegangen er tåbeligt i forhold til masse.

- jeg fik forøvrigt ingenting ud af det (heller ingen armvækst).

- Der er ingen direkte baglår øvelser (dødløft er IKKE nok for de fleste)

- der er ikke nok core og posterior chain- træning

- der er ingen læg træning

- der er ingen front eller rear raises (der er en grund til at BBere kører front og rear raises udover presses)

- der er ingen rows til ryggen

- der er ikke nok disko til fronten (de færreste er bygget således at de får max gains af bænk alene på pecsne)

- nogle ville opleve det som hasarderet med så lave reps på dipsog samtidig så høj volumen og medium frekvens.

- dips er en kanon øvelse (jeg er selv glad for den :smile: ) men den bedste tricepsøvelse for alle er den ikke.

- ingen øvelse for upper pecs

- 5 reps i biceps curls.. lol

Du slår mig lidt som typen der mener at BBere gør alt forkert selv i forhold til at få masse :laugh: og det kan man ikke med fornuft argumentere imod.

Hvad angår direct arm work sagde Marvin Eder, the dip machine himself, at han ikke mente dips og chins var nok for triceps og biceps masse, og som den ubetingede "verdensmester" af de 2 løft er det lidt svært at støtte op med old school filosofien.. :tongue:

Jacky> Squatfather er navnet. Han er medlem her på siden og ved hvad han snakker om.

Edited by ARMADA_I
Link to comment
Share on other sites

Hvis formålet med programmet er at få store arme, så kunne det uden tvivl gøres 100gange bedre.

Mange klassiske BB metoder virker rigtigt fint, de skal bare lægges oven på et fundament af tung basistræning.

hvis de 13x5 for curls er med en tung belastning er det da fuldstændigt hjernedødt det program :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Hvis formålet med programmet er at få store arme, så kunne det uden tvivl gøres 100gange bedre.

Mange klassiske BB metoder virker rigtigt fint, de skal bare lægges oven på et fundament af tung basistræning.

hvis de 13x5 for curls er med en tung belastning er det da fuldstændigt hjernedødt det program :laugh:

He speaks the truth!!

Link to comment
Share on other sites

Syndes sku inde for styrketræning generalt, er der aldrig nogen der ved noget, alle er kloger ind dig, alle er også klogere ind dig der tror du ved alt.

Så hvorfor ikke prøve sig lidt frem, bare man husker og få hele kroppen kørt igennem ?

Ingen programmer er ens, heller ikke kroppen !

Link to comment
Share on other sites

Syndes sku inde for styrketræning generalt, er der aldrig nogen der ved noget, alle er kloger ind dig, alle er også klogere ind dig der tror du ved alt.

Så hvorfor ikke prøve sig lidt frem, bare man husker og få hele kroppen kørt igennem ?

Ingen programmer er ens, heller ikke kroppen !

Drivhuseffekten er menneskeskabt og er hot.

Paris Hilton er menneskeskabt (hendes mor og far) og syntes selv hun er hot.

Hvad vil du helt præcist med din argumentation?

Link to comment
Share on other sites

Hvis formålet med programmet er at få store arme, så kunne det uden tvivl gøres 100gange bedre.

Mange klassiske BB metoder virker rigtigt fint, de skal bare lægges oven på et fundament af tung basistræning.

hvis de 13x5 for curls er med en tung belastning er det da fuldstændigt hjernedødt det program :laugh:

Jo tak, havde mest af alt håbet på hvilket øvelser der ville være gode.

Det er da altid noget at du ikke er den lille i badet

...?

Link to comment
Share on other sites

Drivhuseffekten er menneskeskabt og er hot.

Paris Hilton er menneskeskabt (hendes mor og far) og syntes selv hun er hot.

Hvad vil du helt præcist med din argumentation?

Drivhuseffekten findes ikke og Paris Hilton er hot. EOD!

Link to comment
Share on other sites

Drivhuseffekten findes ikke og Paris Hilton er hot. EOD!

Naaahh.... :4pooh:

Jeg kunne nu også godt finde på en del andre ting jeg hellere ville lave end at køre det program, må jeg nok indrømme.. :superman:

Hvad med noget basic bill starr-program?? At gøre hele kroppen større og stærkere må da til en hver tid være at foretrække frem for kun at gøre overkroppen større - og vel især for en håndboldsspiller! Who knows, kan endda være at det gavner dit spil som en lille-bitte sidegevinst.. :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Naaahh.... :4pooh:

Jeg kunne nu også godt finde på en del andre ting jeg hellere ville lave end at køre det program, må jeg nok indrømme.. :superman:

Hvad med noget basic bill starr-program?? At gøre hele kroppen større og stærkere må da til en hver tid være at foretrække frem for kun at gøre overkroppen større - og vel især for en håndboldsspiller! Who knows, kan endda være at det gavner dit spil som en lille-bitte sidegevinst.. :innocent:

Retted.

Søgte lidt på det og fandt et link, takker :)

Edited by Jacky
Link to comment
Share on other sites

Som du selv siger bruger du meget tid på håndbold.

Så hvis du ikke vil bruge alt for lang tid på din træning er dit program udemærket.

Det er overhovedet ikke perfekt hvis man skulle lave et godt all around fullbody program.

Men vil så også sige at det er meget bedre end ingenting.

Hvis det er for armene tag nogle arm øvelser med... Triceps extention og biceps curl eller hvad du synes om.

Så fjern chins og dips og put bent over row og bænk med hver gang.

Dette er kun et forslag hvis jeg skal holde mig til den korte model.

Ellers vil jeg tag alt sammen med.

Et godt fullbody med alle de store og lidt arme, læg og mave er altid det bedste... Synes jeg ihvertfald :)

Men som sagt er overstående et alternativ til en short version.

MVH David

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share