Marathon jumfro


Mathias87
 Share

Recommended Posts

Jeg startede med at løbetræne for omkring 2-3 måneder siden, målet var DHL løbet på under 20.00

Det gik godt, dog ikke godt nok, og endte med 20.50. Set i baklyset er jeg faktisk rimelig tilfreds. ( jeres trænings programmer var ikke gode nok :w00t: )

efter DHL løbet, er træningen fortsat igang og jeg er topmotiveret til stortset alt. Hvilket har fået mig til at tage udfordringen op med copenhagen marathon.

Jeg vil starte min træning til det 1. Oktober og håber i kan hjaelpe mig på vej.

Jeg ved stortset ingenting om træning til netop marathon, så det faktisk fra fase 1 af, der er brug for hjaelp ! =)

Jeg er oppe og løbe en 10-12km for tiden, og føler mig rimelig godt kørende. Løbte en 10kms test for nylig : på 45½.

Km'erne skal selvfølgelig op hen af vejen, men hvordan ? er det ud af vinduet med interval nu ? eller hva'fan ? =)

Tak på forhånd.

Link to comment
Share on other sites

www.copenhagenmarathon.dk

Under menuen "træning" finder du noget om fællestræning og en træningsplan, så du kan træne organiseret og målrettet mod dit mål sammen med andre. Jeg ved godt, at træningsplanen ikke er lagt ud endnu, men den kommer nok. De første fællestræninger er umiddelbart i starten af november. Hvis du følger dette og ellers rådfører dig med de andre, der er i samme båd, så tror jeg, du er godt på vej ;) ...

Edited by Korsmo
Link to comment
Share on other sites

allrighty... fine sider til formålet.

Hvad er tommelfinger reglen for : hvor langt man skal op og løbe i sin træning, inden et marathon. så man er rustet til det ?

Jf. træningsplanen, som man sagt finder på copenhagenmarathon.dk, løbes der i den sidste måned op til løbet følgende distancer i nævnte rækkefølge: 30 km., 24 km., 20 km., og 15 km. Det sidste løb er en uge inden selve marathonen. Jeg ved ikke hvor meget, der skal trænes på egen hånd mellem disse fire løb den sidste tid op til. Men igen vil mit råd være at spørge de erfarne løbere/fartholderne til disse træninger. De har nok prøvet det en gang eller to før.

Edited by Korsmo
Link to comment
Share on other sites

Jf. træningsplanen, som man sagt finder på copenhagenmarathon.dk, løbes der i den sidste måned op til løbet følgende distancer i nævnte rækkefølge: 30 km., 24 km., 20 km., og 15 km. Det sidste løb er en uge inden selve marathonen. Jeg ved ikke hvor meget, der skal trænes på egen hånd mellem disse fire løb den sidste tid op til. Men igen vil mit råd være at spørge de erfarne løbere/fartholderne til disse træninger. De har nok prøvet det en gang eller to før.

En tommelfinger-regel er, at ugens lange tur maks må fylde 50% af den samlede ugentlige volumen. Løber man en lang tur på 30 km skal der altså mindst løbes 60 km i den uge.

Der findes mange gode træningsprogrammer på nettet, som man med fordel kan lade sig inspirere af. Og Spartas søndagstræning er bestemt en god mulighed for selskab på de lange ture - det kan især være rart, når det er surt og koldt over vinteren.

Link to comment
Share on other sites

En tommelfinger-regel er, at ugens lange tur maks må fylde 50% af den samlede ugentlige volumen. Løber man en lang tur på 30 km skal der altså mindst løbes 60 km i den uge.

Der findes mange gode træningsprogrammer på nettet, som man med fordel kan lade sig inspirere af. Og Spartas søndagstræning er bestemt en god mulighed for selskab på de lange ture - det kan især være rart, når det er surt og koldt over vinteren.

cool, så har jeg lidt at løbe efter.

jeg starter helst sikkert til sparta's søndags træning i november, et rigtig godt initiativ de har gang i der !

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share