Spiser jeg for lidt?


GreNoLi
 Share

Recommended Posts

Jeg skal løbe ½ Maraton i Maj og Maraton i Sepetember. Derfor har jeg det sidste års tid været igang med et større vægttab og en øget træningsmængde.

pt. løber jeg mellem 25-30 km. fordelt på 3-4 dage om ugen. Da jeg selv synes min grundform er ok/god, frustrerer det mig lidt, at hver gang jeg løber føler, at mine muskler "skriger" efter energi når jeg har løbet en ca. 5 km. Kan det skyldes at jeg simpelthen ikke får kulhydrater nok?

Mine tal:

Højde: 185 cm.

Vægt: 80 kg.

Max. puls: 190

Hvilepuls: 56

Løber pt. 8 km. på 40 min. :mad:

Min daglige kost:

Fra 6.00-15.00

alt herunder er magre produkter

Havregryn med skummetmælk og en banan+ 1 kop kaffe

En bolle med pålæg og løg/rød peber

2 skiver rugbrød med pålæg+200-300 gr. gulerødder.

2-3 stykker frugt+ 2-3 L. vand

Resten af dagen

1 banan (efter træning)

Fedtfattigt aftenmåltid Pastaretter m.m.

Vand.

Edited by GreNoLi
Link to comment
Share on other sites

det er svært sige da du ikke angive hvor mange kj/kcal du indtager om dag.

efter træning ville jeg forslog dig at indtage noget mere f.eks. kakomærk og noget man det højt indhold af kulhydrat.

Det er sgu svært at sige hvor mange kj/kcal jeg indtager om dagen, men eftersom alt er fedtfattigt og jeg har tabt mig en del med denne kost, er det nok ikke for mange.

Er det ikke bedre at indtage nogle langsomme kulhydrater i stedet for at indatge sukker lige efter? Lige pt. løber jeg 8 km. på 40 min. og det er sgu ikke helt tilfredsstillende for mig.

Link to comment
Share on other sites

lidt ot:

hvordan har du målt din hvilepuls? min er på 50 og jeg er milt sagt IKKE i god form :innocent:

ok det afhænger da helt af hvad dit udgangspunkt er. I forholdt til en gennemsnitligt dansker, er en hvilepuls på 50, en person der er i temmelig god form.

Men er du Michael Rasmussen eller Thorbjørn Sinballe, så er man milt sagt ikke i god form når ens hvilepuls er 50. Så jeg gætter på du er eliteudøver, eller også har du da målt din puls forkert. Jeg har målt min med pulsur.

Link to comment
Share on other sites

har aldrig løbet mere end 15km hehe.. men løb 6km på 19min, :superman: løber selv ca 3 gange om ugen..

kunne altså også bare være en dårlig periode, eller lig. har selv haft det sådan nogen gange, men går over.. eller måske overtræning ??

Edited by Fynolt
Link to comment
Share on other sites

har aldrig løbet mere end 15km hehe.. men løb 6km på 19min, :superman: løber selv ca 3 gange om ugen..

kunne altså også bare være en dårlig periode, eller lig. har selv haft det sådan nogen gange, men går over.. eller måske overtræning ??

Hvis du virkelig løber 6km på 19min med tre gange træning pr uge, så vil jeg stærkt anbefale dig at arbejde videre med dit løb.

Du kan nå meget langt hvis ovenstående passer!

Efter mit overslag vil du kunne løbe 5000m omkring 15:45.

Mange træner flere gange dagligt for at nå dette niveau...

Edited by 789
Link to comment
Share on other sites

Hvis du virkelig løber 6km på 19min med tre gange træning pr uge, så vil jeg stærkt anbefale dig at arbejde videre med dit løb.

Du kan nå meget langt hvis ovenstående passer!

Efter mit overslag vil du kunne løbe 5000m omkring 15:45.

Mange træner flere gange dagligt for at nå dette niveau...

Ja det lyder sgu meget imponerende

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share