Pulsur - Tests


Lone_A_P
 Share

Recommended Posts

Er der nogen der bruger de tests, der findes til jeres pulsur?

Jeg har et RS800 (hvilket i øvrigt er helt kanon!) og nu har jeg været ved at afprøve de tests der er i uret.

Jeg ved ikke helt hvor brugbare de er - for det første siger den at min kondition er til "elite" ... det er den bestemt ikke ... under forbedring og rimelig - men der er langt til elite ;-) - men der står jo også at den skal tages flere gange lige først.

Og hvad med optimizeren - jeg går ud fra at den viser om man er restitueret eller ej? Virker den, eller er det bedre bare at mærke efter?

Derudover beregner uret min max-puls til 191 ... men jeg har lavet en reel test til 197 (selv i dag var den oppe at ringe på 194 under en squashkamp).

Men er der nogen der har erfaringer med disse indbyggede pulsur-tests?

Mvh Lone

Link to comment
Share on other sites

JEg kan fortælle lidt om fitness testen som jeg har prøvet at se hvor pålidelig var. Den har altid målt min maksimale iltoptagelse til ml 56 og 57 dog 9 ud af 10 på 56. JEg er 15 år. Igår var jeg så ude og prøve mig af med nogle kammerater på bib test og den sagde at mit kondital var 56,8 hvilket jo passer rigtig godt mellem 56 og 57. Så kan man så igen gå hen og se på hvor pålidelig bib test er når man ikke opgiver ens vægt. HVis man tror på bib test kan man altså konkludere at ihvertfald fitness testen er yderst pålidelig..

Håber stadig på nogle andre vil dele deres erfaringer, da jeg syntes det er et spændende emne

Link to comment
Share on other sites

ja det var godt nok en lille margin, det kunne da godt ske, at jeg skulle prøve den over en længere periode.

Jeg tror også på det med at bruge det som indikator for fremgang/tilbagegang.

Jeg må prøve mig frem - men hører stadig gerne flere meldinger ;-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share