Løbetræning hver dag?


Phindborg
 Share

Recommended Posts

Kære MOL'ere

Jeg har de sidste 2 uger Løbetrænet 5 dage om ugen man-fre... 15 min intensivt løb før styrketræning man, ons, fre og 30 min tirs, tors efterfulgt af 30 minutters powerwalk.

Men er det overhovedet sundt? Har før i tiden brugt motionscyklerne til at få pulsen op inden træning, og regner med at det selvfølgelig ikke er noget problem at cykle hver dag. Men er løbetræning anerledes? Løbetræning må vel belaste kroppen i noget højere grad en cykling, så er det bedste alternativ at have én hviledag mellem hver løbetræning?

/Pinden

Skal vel lige tilføjes at jeg er en 21-årig RUC-studerende, der har trænet on/off de sidste 2 år.

Edited by Phindborg
Link to comment
Share on other sites

Selvom det er intensivt er det jo ikke ret meget du løber, selvom det er 5 dage om ugen.

Men det er med løb som med anden træning. Lyt til din krop og varier træningen.

Og ja. Løbetræning belaster kroppen mere end motionscyklen. Der er en hel anden spænding i kroppen og kroppen tager imod stød fra underlaget.

Link to comment
Share on other sites

Selvom det er intensivt er det jo ikke ret meget du løber, selvom det er 5 dage om ugen.

Men det er med løb som med anden træning. Lyt til din krop og varier træningen.

Og ja. Løbetræning belaster kroppen mere end motionscyklen. Der er en hel anden spænding i kroppen og kroppen tager imod stød fra underlaget.

Tak for svaret.

Link to comment
Share on other sites

Kære MOL'ere

Jeg har de sidste 2 uger Løbetrænet 5 dage om ugen man-fre... 15 min intensivt løb før styrketræning man, ons, fre og 30 min tirs, tors efterfulgt af 30 minutters powerwalk.