Træningsøvelser til nystartet fodboldhold


Djaff
 Share

Recommended Posts

Jeg har brug for jeres hjælp i forhold til noget inspiration i forbindelse med at hjælpe hver enkelt kæde med at placere sig rigtig i forhold om vi selv har bolden eller modstanderen har bolden.

Jeg er endvidere meget åben for andre øvelsesforslag

Link to comment
Share on other sites

Forestil dig i er i forsvar med 4 mand og der er angreb .

Bolden bliver spillet op over midterlinjen ude på kanten, i skal nu sørge for at få presset en back op på den mand der angriber og resten af kæden ( de 3 øvrige ) følger med så det ligner en ishockey stav oppe fra, selv om der er en mand ved den sidste back lader i bare ham stå for han gør ingen skal før afleveringen er blevet slået, og den aflevering er en hel banes bredde. så det er ikke noget problem at nå ham for den modsatte back. Hvis bolden bliver spillet ind på midten eller modsat gør i selvfølgelig det samme altså i støtter hele tiden hinanden. Til dette vil det være utrolig effektivt at have en defensiv midtbane som kan støtte op om forsvaret.

Håber det er til at forstå.

Men hvis dette er for et helt nystartet miniput / lilleput hold tror jeg måske man skal holde sig til nogle mere simple øvelser.

Edited by Rallemalone
Link to comment
Share on other sites

Spiller selv fast i Serie 1 og træner dagligt med en 2 divisionstrup så lidt ved ja da, især da jeg er midterforsvar..

Jeg tror det kan være svært at lære jer at forsvar jer bedre, jeg tror bare i skal snakke noget mere sammen, da Serie 5 er alt for ustrukturet til at lave noget ordenlig og koordineret forsvar!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share