Anbefaling af løbeklub?


GreNoLi
 Share

Recommended Posts

Nogen der kan anbefale en løbeklub i Odense, når man vil træne sig op til sit første maraton? Har hørt om Fjordager,Munkemose og OGF men er der nogen der kan anbefale nogen af dem? Der må godt være nogen forholdsvis unge mennesker;-)

Edited by GreNoLi
Link to comment
Share on other sites

Hej Hej

Du skal da klart komme i Odense Atletik (OGF er motionsafdelingen og vi er atletik afdelingen), vi har en fin langdistance gruppe med kompetente trænere, hovedsageligt med folk i alderen fra 16-35 år. Hvorimod det er min opfattelse at det er et ældre spekter, der løber i de andre klubber, (uden at lægge hovedet på blokken). Derudover tror jeg også du kan få en noget bedre træning i OA/OGF hvis du gerne vil løbe stærkt, derudover er det også lettere for at deltage i stævner og lignende.

Du kan komme til træning, mandag, tirsdag, torsdag, fredag og lørdag.

Hvor meget og hvor hurtigt løber du ca? alder?

Hilsen, Kapper, 800m løber i OA/OGF

Link to comment
Share on other sites

Hej Hej

Du skal da klart komme i Odense Atletik (OGF er motionsafdelingen og vi er atletik afdelingen), vi har en fin langdistance gruppe med kompetente trænere, hovedsageligt med folk i alderen fra 16-35 år. Hvorimod det er min opfattelse at det er et ældre spekter, der løber i de andre klubber, (uden at lægge hovedet på blokken). Derudover tror jeg også du kan få en noget bedre træning i OA/OGF hvis du gerne vil løbe stærkt, derudover er det også lettere for at deltage i stævner og lignende.

Du kan komme til træning, mandag, tirsdag, torsdag, fredag og lørdag.

Hvor meget og hvor hurtigt løber du ca? alder?

Hilsen, Kapper, 800m løber i OA/OGF

Eftersom jeg har haft overbelastings problemer med mit ene knæ siden Korup ½ maraton, er mine tider ikke så gode endnu.

Jeg er rimelig "grøn" som løber og har kun løbet i ca. 8 måneder. Ambitions niveauet er rimeligt højt og jeg har meldt mig til HCA Marathon i September.

Lige nu løber jeg kun ½ maraton på 2 timer og 10 km. på 50 min.

Kan man bare dukke op ved klubhuset eller skal jeg melde mig ind først, og hvilke dage er det ude ved atletik stadion?

PS: jeg er 29 år

Edited by GreNoLi
Link to comment
Share on other sites

Hej igen

Nu ved jeg ikke hvor meget du kender til odense atletik stadion, men jeg prøver med en lille forklaring.

Mandag kl 17 og fredag kl 16 træner mellemdistancegruppen fra klubhuset på stadion (den store gule bygning). Her løber vi en kort tur på ca. 4-5km og laver styrketræning og koordination.

tirsdag kl 17, torsdag kl 17 og lørdag kl 10.30, træner mellem- og langdistancegruppen fra stadion. Vi klæder om under tribunen på stadion. Her trænes intervaller, fartleg og tempoture.

Der løbes en gang imellem en lang tur om søndagen.

Link til det aktuelle træningsprogram: http://maxsyre.dk/?id=5

For tiden trænes der mere hurtighedstræning end langdistance, da banesæsonen jo er startet. Men det kan en marathonløber skam også have brug for.

Hilsen Kasper

Edited by Kapper86
Link to comment
Share on other sites

Tak for svaret. Jeg har selv trænet en del intervaltræning og det har desværre også en del af skylden for min overbelastningsskade, så jeg holder mig lidt fra inervaltræningen indtil mit knæ er i orden. Det var egentlig også for at få nogle råd omkring træning til det forestående maraton. Er det ikke sådan at nogen tager nogle ture ud i naturen på en 8-15 km. eller foregår det meste på selve atletikstadionet?

Edited by GreNoLi
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share