Træne løb/cykling/svømning


juristen
 Share

Recommended Posts

  • Replies 55
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg takker mange gange for støtten og de rosende ord:-)

Jeg overvejer selvfølgelig IM i Kbh, men det er samme dag som min far har fødselsdag, og desuden er det lige efter Skanderborg festival... det mest optimale vil være inden Skanderborg festivallen, som er en fast tradition hvert år sammen med nogle andre gutter...

Men det kunne være super fedt at lave en IM i kbh på hjemmebane, så mon ikke jeg bliver at finde på startlinjen i kbh næste år;-).

I første omgang står den dog på Amsterdam Maraton i oktober, og et par enkelte tri-stævner i sensommeren...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Fantastisk inspirerende!

Jeg er selv i nogenlunde samme situation, som du var i for et par år siden.

For meget arbejde, for meget junk og vægten har stille og roligt sneget sig op i det maskuline felt (1.90/102kg) ;)

Men efter en sædvanlig aktiv ferie med masser og udflugter etc. hvor jeg ikke er kommet i form med dog kan gå op ad trappen uden at blive forpustet, har jeg sat mig nogle mål:

- 2010 sjælland rundt

- 2011 copenhagen marathon

- 2012 copenhagen challenge(jeg bliver 50)

For et par måneder siden købte jeg en træningscykel, og begyndte at cykle næsten daglig, omkring 16 km til arbejde og 20 hjem.

min "lange" tur er nu på 40 km, jeg håber at kunne øge med 10 km om måneden.

Jeg har dyrket lidt triathlon for ca. 20 år siden, og nyder virkelig at cykle igen.

Jeg glæder mig faktisk til vinteren, kan godt lide når det hele bliver lidt "hårdt".

Om foråret vil jeg begynde at løbe, men først skal vægten ned, de første 4 kilo er væk...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Kort opdatering, (mest for at holde mig selv til ilden).

Vægten er nu nede på 94, 8 kilo væk på ca. 3 måneder.

Da det er en livsstilsændring og ikke en decideret slankekur er jeg godt tilfreds.

Spiser normalt, dog springer jeg den pose chips over, som jeg plejede at hygge mig med hver aften;)

Cyklingen går godt, cykler 15 km på arbejde 4-5 dage om ugen, turen hjem er på mellem 20-45 km afhængig af hvad tiden tillader.

Den lange tur er nu på 70km men der er HÅRDT! Kan slet ikke forestille mig at cykle 300+ km ?! planen er at øge med 10 km hver måned, som hidtil.

Skal nok købe en flaskeholder til cyklen, har indtil videre klaret mig uden, men blev rimelig dehydreret sidste gang jeg cyklede "langt".

Er dog stadig nybegynder i faget. Når jeg er ude og cykle, og synes det går rimeligt godt og jeg er satans dygtig, bliver jeg engang imellem overhalet af nogen der har dobbelt så meget fart på ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share