Mister mindst masse


a.r
 Share

Recommended Posts

Det er sådan at i en måned vil jeg ikke kunne spise eller træne ordenligt pga ramadan, hvor jeg ikke kan spise fra når solen står op til den går ned, pga faste.

Mit spørgsmål går på hvordan mister jeg mindst muskelmasse igennem den tid.

Jeg har en ide at kassein shakes vil hjælpe med at holde mig mæt, da det frigøres ret langsomt. (hvor langsomt er det?)

Andre der står i samme problem?

Hjælp og ideer er velkommen. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Det er sådan at i en måned vil jeg ikke kunne spise eller træne ordenligt pga ramadan, hvor jeg ikke kan spise fra når solen står op til den går ned, pga faste.

Mit spørgsmål går på hvordan mister jeg mindst muskelmasse igennem den tid.

Jeg har en ide at kassein shakes vil hjælpe med at holde mig mæt, da det frigøres ret langsomt. (hvor langsomt er det?)

Andre der står i samme problem?

Hjælp og ideer er velkommen. :smile:

Det er lidt svært. Sørg for at så mange proteiner, som muligt.

Link to comment
Share on other sites

Problemet er at du spørger efter en rationel løsning til et religiøst ”problem”, hvilket i sagens natur ikke lader sig gøre.

Alt efter hvor religiøs du er, så er her en række løsningsforslag:

1. Lad være med at holde ramadan.

2. Sov hele dagen og vær i stedet oppe om natten.

3. Be om tilgivelse for at du bryder ramadan.

4. Hold ramadan efter skiftende tidszoner og hævd at du bør køre efter Jerusalemsk tidsregning en del af dagen.

5. Overhold ramadanen og prop dig med så meget som muligt inden solen står op. Hovedsagt kød, fedt og fibre, da det er længst om at blive optaget.

6. Hold ramadan og be til at du ikke taber muskler. Eller be til at du faktisk gainer muskler. Hvorfor be om styrke til at gøre det man rationelt ved skal gøres, når man kan bede om ”at komme i mål” direkte. Hvis Gud/Allah er omnipotent, så bør det ikke være noget problem (eller er det mig der har misforstået det med bønner?)

Sidst men ikke mindst, så husk at der under ramadanen er nul sprut, smøger og sex - ikke noget med at rykke i banditten! :smile:

Rock’n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke at dit problem er så stort som det umiddelbart kunne synes. Tænk på at du set over hele døgnet ikke er i energi underskud.

Personligt tror jeg at jeg ville sikre mig et godt måltid - med protein - umiddelbart før solen står op.

Desuden ville jeg ligge min træning så sent som muligt...og så selvfølgeligt nyde det når solen endelig går ned :smile:

Link to comment
Share on other sites

St Pauli's punkt nr 5 ville jeg også være enig i. Siden ramadan først ligger cirkus september - oktober, har du tid om aftnen at gå i centret og løfte lidt tungt også for at holde på musklerne. De fleste centre har åbent efter kl. 19-20 stykker. :smile:

Jeg trænede sidste år en fyr igennem hans ramadan - der var ikke den store forskel på hvad som skete med hans fysik, sammenlignet med når han ikke fastede. Han behold sin styrke, vægt og fedtprocent. Det er trods alt kun en måned :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share