Ruteopmåler vs. skilt i Østerådalen


Lupoman
 Share

Recommended Posts

Er der nogen af Jer som har løbet i Østerådalen i Aalborg?

Var lige ude at kigge idag, og på et skilt var der vist en gul rute, som skulle være 5,5km. en såkaldt "Østerådalen rundt"...

Jeg har nu tegnet den nøjagtige rute i ruteopmåleren her på siden. Den siger 4,2km.

Det er jo en ret stor forskel. Hvilken kan man så regne med er den rigtige???

Link to comment
Share on other sites

Det lyder som en ret vild forskel - 110% sikker på du har indtegnet den korrekte rute? I så fald skal du nok regne med ruteopmåleren, for de plejer at være relativt præcise... hvilken opmåler har du brugt?

En lille fejlkilde kan være, hvis en rute er meget kuperet, hvilket opmåleren selvfølgelig ikke kan tage højde for... Men det skal da være noget af nogle stejle bjerge du løber på, hvis det skulle betyde 1,3 km til forskel! :oP

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg ikke selv prøvet ruten endnu.

Østerådalen mener jeg er ret flad faktisk.

Jeg har tegnet den helt nøjagtig op med ruteopmåleren her på MOL. og den viste 4,2km.

Kortet på Aalborg kommune hjemmeside er samme rute, men de skrive i teksten at den er 5,5km.

Har taget et screenshot af begge ruter, og lagt dem oveni hinanden i photoshop. De ER identiske...

Link to comment
Share on other sites

Ja ja, hvis den er opmålt af offentligt ansatte, så er det jo ingen overraskelse, at det er upræcist! :)

Men har lige tjekket mol's opmåler, og den ser ud til at være stortset identisk med den jeg selv bruger på http://keeponmoving.dk/ - som jeg i øvrigt synes er meget præcis!

Du kan eventuelt dobbelttjekke ved at prøve iform's ruteopmåler: http://www.iform.dk/polopoly.jsp?d=1756&a=10447

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg mølt den her på MOL, keeponmoving og iform.... Alle 3 steder siger 4,2km.

Tror godt jeg kan regne med at 4,2km. er det rigtige..... Man burde kontakte Aalborg kommune....

Hvad med at tage en tur på ruten først. Men det lyder som en ganske og alt for stor forskel.

Der må blive løbet nogle gode km-tider der! :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Jeg plejer at måle mine ruter med min cykelcomputer. Jeg cykler ruten igennem et par gange præcis der hvor jeg løber, så er jeg sikker på at det er den rigtige distance . Og ja, jeg har også cyklet 1 km på det lokale stadions løbebane for at sikre mig at min cykelcomputer målte rigtigt :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share