NFL 2008/2009


AndersHolm
 Share

Recommended Posts

  • Replies 188
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Btw, så sad jeg lige og så videoer på nfl.com og faldt over Herm Edwards der pr. selvfølge forsvarede sin forsvarsspiller i forbindelse med hittet på Brady.

Nu ved jeg godt han selv har sagt det var et uheld og at NFL har clearet hittet som legalt osv., men jeg må sku indrømme at hver eneste gang jeg ser det så tænker jeg, at det ikke er okay. Kan sagtens være han ikke gjorde det for at skade ham med vilje, men at sige det var ubevist er imo lidt skudt.. det er da tydeligt at han kigger op og kaster sig frem og det er der jeg synes kæden falder af. Godt nok er han rookie, men han burde da vide at hvis han kaster sig frem i en QBs ben mens denne er igang med at kaste..

Ved det ikke.. synes bare ikke det ser "rent" ud det hit.

Jeg forstår det heller ikke. Reglen er at man ikke må ramme under bæltestedet når QB'en er i lommen. Chiefs-spilleren rammer bestemt under bæltestedet også er jeg ligeglad med at han nok ikke går efter at skade ham. Chiefs-spilleren er godt nok viklet ind med en Pats-spiller, men så kan et hit mod knæet undskyldes mange gange.

Havde han ikke været viklet mere eller mindre ind i en Patriots spiller i hans iver efter at nå QB'en, havde jeg delt jeres synspunkter på hittet. MEN, som jeg ser det, prøver han blot at få fat i Brady, at han så bli'r tacklet i jorden næsten samtidig gør at han får uhensigtsmæssig kontakt med understellet på Brady.

Jeg har endnu ikke set nogen 'eksperter' udtale at det er et 'dirty' hit, i hvert fald ikke udover Patriots spillere og trænere, hvilket i sig selv er forståeligt.

Link to comment
Share on other sites

Havde han ikke været viklet mere eller mindre ind i en Patriots spiller i hans iver efter at nå QB'en, havde jeg delt jeres synspunkter på hittet. MEN, som jeg ser det, prøver han blot at få fat i Brady, at han så bli'r tacklet i jorden næsten samtidig gør at han får uhensigtsmæssig kontakt med understellet på Brady.

Jeg har endnu ikke set nogen 'eksperter' udtale at det er et 'dirty' hit, i hvert fald ikke udover Patriots spillere og trænere, hvilket i sig selv er forståeligt.

Så synes jeg bare der som sagt er mange undskyldninger for et lavt hit.

Prøv at se videoen igen.. han bliver holdt nede af Pats spilleren, men han vil jo aldrig kunne andet end ramme ham lavt når han kaster sig frem i Brady. Desuden så ser det meget ud som om han kigger frem mens han gør det, hvilket imo kun gør det endnu mere "urent".

Link to comment
Share on other sites

Så synes jeg bare der som sagt er mange undskyldninger for et lavt hit.

Prøv at se videoen igen.. han bliver holdt nede af Pats spilleren, men han vil jo aldrig kunne andet end ramme ham lavt når han kaster sig frem i Brady. Desuden så ser det meget ud som om han kigger frem mens han gør det, hvilket imo kun gør det endnu mere "urent".

Tror jeg har set den de første 10 gange efterhånden, da jeg havde samme formodning som dig. Men fik overbevist mig selv om at han blot forsøger at komme ind til QBen. Selvfølgelig er det uheldigt at Brady kommer til skade, men jeg tror virkelig ikke at det med forsætligt fra Chief spillerens side, netop fordi han bliver holdt nede i det han kaster sig frem.

Det er altid ærgeligt og synd for sæsonen, når en af ligaens absolut bedste på sin position må se på fra sidelinien, men skader af den art er desværre en del af en kontaktsport som football..

Jeg syntes derimod at mange har travlt med at afskrive Patriots helt fra slutspillet nu. Så langt vil jeg slet ikke gå.. Lad os nu liiige slå koldt vand i blodet og se hvad der sker. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Tror jeg har set den de første 10 gange efterhånden, da jeg havde samme formodning som dig. Men fik overbevist mig selv om at han blot forsøger at komme ind til QBen. Selvfølgelig er det uheldigt at Brady kommer til skade, men jeg tror virkelig ikke at det med forsætligt fra Chief spillerens side, netop fordi han bliver holdt nede i det han kaster sig frem.

Det er altid ærgeligt og synd for sæsonen, når en af ligaens absolut bedste på sin position må se på fra sidelinien, men skader af den art er desværre en del af en kontaktsport som football..

Jeg syntes derimod at mange har travlt med at afskrive Patriots helt fra slutspillet nu. Så langt vil jeg slet ikke gå.. Lad os nu liiige slå koldt vand i blodet og se hvad der sker. :smile:

Ja det er lige før det bliver mere spændende at se Pats spille nu.. interessant hvordan de tackler det. Eneste jeg tror vi kan konkludere er at der nok bliver færre blowouts og at Moss nok ikke får lige så mange TDs som sidste år :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Havde han ikke været viklet mere eller mindre ind i en Patriots spiller i hans iver efter at nå QB'en, havde jeg delt jeres synspunkter på hittet. MEN, som jeg ser det, prøver han blot at få fat i Brady, at han så bli'r tacklet i jorden næsten samtidig gør at han får uhensigtsmæssig kontakt med understellet på Brady.

Jeg har endnu ikke set nogen 'eksperter' udtale at det er et 'dirty' hit, i hvert fald ikke udover Patriots spillere og trænere, hvilket i sig selv er forståeligt.

Han ligger jo på jorden da han springer frem for at ramme Brady, jeg tror ikke han nogensinde ville have kunne ramme Brady over bæltestedet, selv hvis Patriots spilleren ikke havde skubbet ham. Jeg syntes det er et dirty hit, så kan han sige så meget om at han ikke går efter at skade ham, men det er altså et dirty hit.

Tjek 0:30 - 0:33

http://www.nfl.com/gamecenter?game_id=2953...=tab_gamecenter

Link to comment
Share on other sites

Han ligger jo på jorden da han springer frem for at ramme Brady, jeg tror ikke han nogensinde ville have kunne ramme Brady over bæltestedet, selv hvis Patriots spilleren ikke havde skubbet ham. Jeg syntes det er et dirty hit, så kan han sige så meget om at han ikke går efter at skade ham, men det er altså et dirty hit.

Tjek 0:30 - 0:33

http://www.nfl.com/gamecenter?game_id=2953...=tab_gamecenter

Jeg er helt enig. Det der gør sporten sjov og se er spillere som Brady, Manning og Romo, de skal IMO beskyttes mod såkaldte dirty hits. Situationen i søndags kan skabe en praksis for at man i mange tilfælde må takle QB'en i knæhøjde, da spilleren jo ikke har en chance for at tackle Brady over bæltestædet, men alligevel tackler ham.

Selvom jeg ikke holder med Pats overhovedet mener jeg det er et kæmpe tab for ligaen at Brady ikke er med mere i år. Håber han kommer stærkt tilbage næste år, bare ikke stærk nok til at komme i en superbowl finale :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Han ligger jo på jorden da han springer frem for at ramme Brady, jeg tror ikke han nogensinde ville have kunne ramme Brady over bæltestedet, selv hvis Patriots spilleren ikke havde skubbet ham. Jeg syntes det er et dirty hit, så kan han sige så meget om at han ikke går efter at skade ham, men det er altså et dirty hit.

Tjek 0:30 - 0:33

http://www.nfl.com/gamecenter?game_id=2953...=tab_gamecenter

Der er så lige en holding/block in the back først der er skyld i at han ikke kan lave en "ordenlig" takling. Det er football og ikke skak - folk vil blive skadet og sådan er det bare. Det er svært nok at spille defence (det er der så blevet rettet en del op i år med de reglændringer der er kommet) uden at man skal bekymre sig om at lave "dirty" hits fordi man gerne vil have sit sack. Så enten må Brady af med bolde noget før eller de må lære at lave en ordenlig pass protection.

Edited by Kellberg
Link to comment
Share on other sites

Der forefindes en masse regler om kontakt efter bolden er kastet og om hjelm-til-hjelm kontakt, men så vidt jeg er orienteret mht. reglerne omkring tackling/hits/kontakt med QB, så er der ingen regler der forbyder en defence-spiller at tackle QB under bæltestedet.

I forhold til den konkrete situation med Brady, så opfatter jeg det som et hændeligt uheld. Og ja, det er da kanon-ærgerligt for underholdningsværdien i NFL, at Brady er ude for resten af sæsonen, men sådan er fodbold nu engang. Alle der spiller fodbold kommer til skade på et eller andet tidspunkt; det er trods alt en kontaktsport.

Ydermere synes jeg Anders Holm fremhævede en vigtig pointe: Der er ingen af eksperterne på NFL.com eller andre som har karakteriseret hittet på Brady som værende ureglementeret eller ”dirty”.

Link to comment
Share on other sites

Der forefindes en masse regler om kontakt efter bolden er kastet og om hjelm-til-hjelm kontakt, men så vidt jeg er orienteret mht. reglerne omkring tackling/hits/kontakt med QB, så er der ingen regler der forbyder en defence-spiller at tackle QB under bæltestedet.

Ifølge NFL.com er der en sådan regel. Gå ind på NFL.com og se videoen "dirty hit on Brady?" her forklarer de reglen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg syntes derimod at mange har travlt med at afskrive Patriots helt fra slutspillet nu. Så langt vil jeg slet ikke gå.. Lad os nu liiige slå koldt vand i blodet og se hvad der sker. :smile:

Ja det er helt vildt. Jets er favoritter mod Patriots hos bookmakerne i næste uges kamp. Gad vide hvor mange der havde troet på det i slutningen af januar. :w00t:

Link to comment
Share on other sites

The Favre Effect...! :wink:

Al ære og respekt, så tror jeg altså stadig Patriots vinder. Jets slog ligaens dårligste hold, mens Patriots havde en langt sværere modstander. Cassel er ikke Tom Brady, men han spillede en fornuftig kamp mod Chiefs. Og så har han jo stadig Moss og Welker at kaste til. Patriots har også stadig et af ligaens bedste forsvar. Jeg vil stadig smide mine penge på Patriots. De er meget mere end Tom Brady.

EDIT: Det er kun Betsson som har Jets som favoritter. Bet24, Danskespil, Ladbrokes og Unibet har kampen lige. Så smid jeres penge på Patriots på Betsson :laugh:

Edited by Mr.Freeze
Link to comment
Share on other sites

Al ære og respekt, så tror jeg altså stadig Patriots vinder. Jets slog ligaens dårligste hold, mens Patriots havde en langt sværere modstander. Cassel er ikke Tom Brady, men han spillede en fornuftig kamp mod Chiefs. Og så har han jo stadig Moss og Welker at kaste til. Patriots har også stadig et af ligaens bedste forsvar. Jeg vil stadig smide mine penge på Patriots. De er meget mere end Tom Brady.

EDIT: Det er kun Betsson som har Jets som favoritter. Bet24, Danskespil, Ladbrokes og Unibet har kampen lige. Så smid jeres penge på Patriots på Betsson :laugh:

Jeg regner nu også med at Patriots tager sejren.. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg regner nu også med at Patriots tager sejren.. :smile:

Det tror jeg også mest på. Dermed ikke sagt at Jets ikke tager den. De er trods alt på hjemmebane. Normalt ikke en kamp jeg ville spille penge på med mindre odds var gode da jeg mener at holdene er mere tæt på hinanden efter Bradys exit. Der er andre kampe med bedre matchups. Jeg mener der var 2,15 på en Patriots sejr og 1,75 på Jets som vinder på Betsson. De andre sites havde vist 1.90 til begge hold, hvilket giver et mere reelt billede af det indbyrdes styrkeforhold.

Link to comment
Share on other sites

Crazy TV-kamp, hvor Colts virkelig så dårlige ud i 1. halvleg, men formår alligevel og vinde.

Jeg er meget imponeret af Vinitiery's psyke. Det kræver virkelig noget at sænke det 47-yard field goal, efter at have brændt et kort spark.

Det kræver et godt hold at vinde på en dårlig dag. Der var sgu ikke ret meget der virkede i starten af kampen for Colts, men de blev ved at kæmpe og i 2. halvleg fik Colts O-line bedre fat og det gav en del mere tid til Manning's kast. Der er stadig en del at arbejde med for Colts, men når man hiver en sejr hjem i en hård kamp hvor man spiller dårligt, så giver det lidt selvtillid til næste uge.

Link to comment
Share on other sites

Det kræver et godt hold at vinde på en dårlig dag. Der var sgu ikke ret meget der virkede i starten af kampen for Colts, men de blev ved at kæmpe og i 2. halvleg fik Colts O-line bedre fat og det gav en del mere tid til Manning's kast. Der er stadig en del at arbejde med for Colts, men når man hiver en sejr hjem i en hård kamp hvor man spiller dårligt, så giver det lidt selvtillid til næste uge.

Ja, man skal jo huske på at Manning ikke har været i training camp på grund af skade, så hans connection med resten af angrebet skal nok blive bedre. Samtidig er både Clark og Saturday på vej tilbage, hvilket er en klar opgradering af Colts offence. Derimod må det være meget bekymrende for Vikings, deres angreb er meget ensidigt med den QB.

Link to comment
Share on other sites

Ja det er godt nok vildt hvor meget en QB kan gøre til forskel. Vikings har et virkelig virkelig sygt godt hold, undtagen på QB. De tabte 100% kampen på at have Tarvaris bag center.

Derudover så var det da også en vild kamp mellem Broncos og Chargers.. med et katastrofalt dommerkald der er afgør kampen. Men uanset, så kan man kun være imponeret over Denver, hvis de holder den stil så har de da sneget sig ind som en af favoritterne.. især som Cutler spiller bold pt.

Link to comment
Share on other sites

Ja det er godt nok vildt hvor meget en QB kan gøre til forskel. Vikings har et virkelig virkelig sygt godt hold, undtagen på QB. De tabte 100% kampen på at have Tarvaris bag center.

Derudover så var det da også en vild kamp mellem Broncos og Chargers.. med et katastrofalt dommerkald der er afgør kampen. Men uanset, så kan man kun være imponeret over Denver, hvis de holder den stil så har de da sneget sig ind som en af favoritterne.. især som Cutler spiller bold pt.

Ja jeg fik også lige afslutningen af Broncos - Chargers med..! :w00t: Kæft en afslutning!

Ellers viste Aaron Rodgers endnu engang (måske på et lidt billigt grundlag), at han kan klare mosten bag center. Han spillede virkelig godt i aftes! :4thumbup:

Vigtigst af alt er, at Packers er startet 2 - 0 (velogmærke med 2 divisions sejre), mens både Viqueens og Lions er 0 - 2 og Bears tabte også i aftes! :superman:

Link to comment
Share on other sites

Ok flot kamp af Cassel.

Det skal nok blive en ok sæson for Patriots. Men selvfølgelig er Patriots langt svagere uden Brady.....specielt i tætte kampe, hvor de møder gode modstandere. Patriots er stadig mit farvorithold......men det vil være en vild overraskelse, hvis de kommer i divisionsfinalen.

Forresten vildt så mange af forhåndsfarvoritterne der er nede at bide i græsset grundet skader. Er pænt svært at se 4-5 klare farvoritter i år efter 2. week.

Jeg tror man skal se lidt efter Bills og Cardinals i år.....der kan være overraskelser fra deres kant af.

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share