"Smæld i ankel" -Hvad kan det være?


buch_line
 Share

Recommended Posts

Hejsa,

Jeg er de seneste tre-fire måneder begyndt at træne mere intensivt end tidligere. Dvs. at jeg motionere 5-6 gange ugentligt. Jeg gør dog meget ud af at træne så alsidigt som muligt, og de fleste uger indeholder derfor ca. 1-2 x gange step/aerobic/puls træning på hold + 1 x squash 1-2 x individuel konditions/-styrketræning + 1 x 5-7 km. løb.

Jeg har sørget for at jeg har gode løbesko samt træningssko med god stødabsorbering.

Alligevel er jeg begyndt at få en lille udfordring som bekymrer mig en smule; Ca. hver anden dag får jeg et voldsomt "smæld" i min ankel - det kommer ud af det blå og for det meste mens jeg sidder ganske stille. Det er hyppigst i min venstre fod men også oplevet et par gange i den højre. Det har stået på i en måneds tid.

Det er svært at beskrive følelsen bortset fra at det gør ondt som bare pokker i dét det sker, herefter er foden øm i fem-ti minutter men siden mærker jeg intet før næste gang.

Er der mon nogle der har erfaring om hvad det kan være og hvad det kan være opg hvad jeg skal gøre for at komme det til livs?

Smil fra Line

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share