KP´s Blog


kpsport
 Share

Recommended Posts

Kære Allesammen

Igår gik jeg igang med min nye livsstil, mange kalder det at gå på kur osv, men ikke hos mig, for dette her skal være mit nye liv, som skal bestå af sund kost og masse af god træning.

Omkring kosten har jeg valgt, ikke at ændre det store endnu, da jeg går ud fra at jeg vil se et vægttab, bare ved at stoppe med at drikke (meget) cola og indtage for meget slik.

Så derfor vil disse 2 ting ikke indgå i mit liv de næste 2 måneder, derefter vil jeg igen tage kosten op i forhold til mine mål og mit syn på det som indtil videre er sket på det tidspunkt.

Men omkring træningen, ja der sal ske en masse, indtil videre handler det om at komme derned og få trænet bare lidt og så udbygge stille og roligt. Så indtil videre har jeg disse 2 former for træning.

Jeg træner i Holstebro Svømmehal, Motion og Trivsel og så på min WII :)

- Svømning

- Konditionstræning

- Wii

DATA:

Køn: Hankøn

Alder: 24

D. 13. januar 2009

Vægt: 135.4kg

Indtil videre jeg har tabt 3.9 kg siden 5. januar 2009

Overarm:

Bryst:

Mave:

Lår:

Hofte:

MÅL:

Vægt: 130 inden 9. april 09

Jeg håber meget i vil følge med i min blog og mine mål. I er mere end velkommen til at komme med råd osv.

KP Sport

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tidligere Data:

D. 5. januar 2009

Vægt: 139.3kg

Overarm: 36cm

Bryst: 132cm

Mave: 141cm

Lår: 62cm

Hofte: 125 cm

Edited by kpsport
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag:

6. januar 2009

45 min

- 15min på Crosstraine

- Konditionstræningsprogram på løbebånd - Kilde: Herregod træning:

Opvarmning: 05:00

Antal arbejdsfaser: 4

Længde af arbejdsfase: 00.40

Antal restitutionsfaser: 3

Længde af restitutionsfaser: 04:00

Cool down: 05:00

I Alt: 24:40

- 6.20min på step.

En hård omgang, men lækkert da jeg var færdig. Jeg er lidt usikker om jeg kommer ned under 60% af min maxspuls, når jeg kører mine restitutionsfaser...

Jeg vil prøve at have pulsur på næste gang... :)

Næste træning er idag (Onsdag 7/1).

KP Sport

Link to comment
Share on other sites

Onsdag:

7. januar 2009

Motion og Trivsel

45 min

- 20min på Crosstraine

- Konditionstræningsprogram på løbebånd - Kilde: Herregod træning:

Opvarmning: 05:00

Antal arbejdsfaser: 4

Længde af arbejdsfase: 00.40

Antal restitutionsfaser: 3

Længde af restitutionsfaser: 04:00

Cool down: 05:00

I Alt: 24:40

WII: 45min

- Wii Fit: 30min

- Wii spil: 15min

Idag kom wii så også ind i billedet. JEg ved godt at det måske ikke er den bedste træning, men hold da op. Jeg var da lige nød til at tage et bad :)

Jeg har kørt samme program nede i Motion og Trivsel og jeg er lidt usikker på det var det rigtige at gøre, men jeg har spugt Birgitte Nymann omkring det og jeg glæder mig til at modtage hendes svar :)

Efter det har jeg spillet wii sammen med kæresten her til aften. Ikke kun sundt for os, men også en god måde at røre sig lidt mere på :)

Min næste træning er i morgen, hvor den står på svømning, hvor jeg håber jeg kan svømme bare 25m mere på de 30min...

Hvis nogle af jer har et godt opstartsprogram til svømning hører jeg meget gerne fra jer.. :) Gerne så hurtigt som hurtigt....

KP Sport

Link to comment
Share on other sites

Torsdag

8. Januar 2009

Svømning:

Tid: 30min

625meter

Det var mega hårdt og jeg var vist lidt færdig lige da tiden var gået. Jeg kan ikke huske de næste par minutter, så det må man vist kalde at give sig 100% :). Nok ikke for sundt, men sådan er det endnu engang. Jeg valgte derefter, at bruge 30min mere i badelandet, hvor jeg var i Varmtvandsbassinet.

WII:

Wii Fit: 30min

Jeg har haft en super dag og jeg føler virkelig at der sker noget med mig, men altså det er nok mest oppe i hovedet, for det er jo kun 4. dagen.

Jeg holder fri fra træning fredag og lørdag, da jeg skal på kursus..

Søndag står det igen på træning :)

SES

KP Sport

Edited by kpsport
Link to comment
Share on other sites

Søndag:

11. januar 2009

Motion og Trivsel

54.40min - 610 kcal

- 20min på Crosstraine

- Konditionstræningsprogram på løbebånd - Kilde: Herregod træning:

Opvarmning: 05:00

Antal arbejdsfaser: 4

Længde af arbejdsfase: 00.40

Antal restitutionsfaser: 3

Længde af restitutionsfaser: 04:00

Cool down: 05:00

I Alt: 24:40

- 10min på Crosstraine

WII:

30min - 237 kcal

- Wii Fit: 30min

Så kom jeg igen ned i motion og ja denne gang med mit pulsur, så jeg lå rigtigt i mine pulszoner, hvilke jo gerne skulle give en bedre træning. Jeg må dog indrømme at jeg er lidt skuffet over kun at tabe 610 kcal..

Dog kommer det bag på mig det med 237 kcal på en wii.... Så den skal da helt klart på bruges mere endnu - måske.....

Jeg mangler endnu et begynderprogram til svømning, så I er mere end velkommne til at hjælpe mig...

Næste træning er svømning imorgen

KP Sport

Edited by kpsport
Link to comment
Share on other sites

Torsdag

8. Januar 2009

Svømning:

Tid: 30min

750meter

Endnu en gang har jeg satte jeg rekord denne gang med 125meter.. Jeg er lidt usikker på hvor meget mere jeg kan svømme på de 30 min, men måske skulle vi også til at svømme 35min fra næste uge, men nu ser vi. Jeg har jo ønsket et svømmeprogram, men endnu ikke modtaget ideér eller et program(SØGER DET MEGET). Jeg valgte endnu en gang, at bruge 30min mere i badelandet, hvor jeg var i varmtvandsbassinet. Det er meget noget fast, for at holde motivationen..

WII:

Wii Fit: 30min - 233 kcal

Endnu engang fik jeg leget lidt med min wii. Jeg synes det er lidt sjovt at jeg kan tabe så meget i forhold til 20min hvor jeg bare går nede i motion...

Næste træning er i motion imorgen, hvor jeg skal kører mit program og i denne uge, men 15sek mindre i mine pauser..

Så er det jo også imorgen vægtet kalder :tongue:

KP Sport

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag:

13. januar 2009

1. UGE ER GÅET

Indtil videre må jeg blot sige at for hver dag der går, får jeg endnu mere motivation og jeg er helt sikker på det er det rigtige tidspunkt jeg er gået igang på.

Da uge 1 er slut betyder det også dagen, hvor jeg går på vægten. Jeg havde håbet på ca. 1.8-2kg, men ikke hele 3.9kg i tab :bigsmile: Jeg ved godt en del er vand og væske, da jeg går på vægten kl 7 om morgen, men nej hvor er jeg stolt, og jeg har ikke lavet andet om end det som min logs første emne skriver om..

Jeg ved godt at der er lang væk endnu og jeg får ikke så flot et vægttab hver uge og slet ikke når jeg går igang med at styrketræne.. Derfor vil jeg også gerne vide hvor man kan få målt sin fedt% henne? Jeg har ikke lyst til at gå hen til et nyt fitnesssted og betale mig fra det, så gode råd søges.

Nu til dagens træning

Motion og Trivsel

43.55min - 501 kcal

- 20min på Crosstraine

- Konditionstræningsprogram på løbebånd - Kilde: Herregod træning:

Opvarmning: 05:00

Antal arbejdsfaser: 4 - Speed 12.0

Længde af arbejdsfase: 00.40

Antal restitutionsfaser: 3 - Speed 6.0

Længde af restitutionsfaser: 03:45

Cool down: 05:00

I Alt: 23:55

WII:

30min - 237 kcal

- Wii Fit: 30min

Jeg har ikke så meget mere at sige end det jeg starter ud med, dog er jeg også gået igang med uge 2 på mit Konditionstræningsprogram på løbebånd - Kilde: Herregod træning. Det eneste som er lavet om, er i mine restitutionsfaser går jeg nu kun i 3.45min, hvor jeg før havde 4min.

Næste træning er imorgen, hvor jeg igang skal kører konditionstræningsprogrammet, plus vil jeg begynde så småt med mavebøjninger :blink:

KP Sport

Edited by kpsport
Link to comment
Share on other sites

Onsdag:

14. januar 2009

Motion og Trivsel

65 - 650 kcal

- 15min på løbebåndet - Program ??? - kommer imorgen :P

- 20min på Crosstraine

- Konditionstræningsprogram på løbebånd - Kilde: Herregod træning:

Opvarmning: 05:00

Antal arbejdsfaser: 4 - Speed 14.0

Længde af arbejdsfase: 00.40

Antal restitutionsfaser: 3 - Speed 6.0

Længde af restitutionsfaser: 03:45

Cool down: 05:00

I Alt: 23:55

- 30 mavbøjninger

Næste træning er svømning imorgen

KP Sport

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Søndag:

18. januar 2009

Motion og Trivsel

43.55 - 600 kcal

- 20min på Crosstraine

- Konditionstræningsprogram på løbebånd - Kilde: Herregod træning:

Opvarmning: 05:00

Antal arbejdsfaser: 4 - Speed 14.0

Længde af arbejdsfase: 00.40

Antal restitutionsfaser: 3 - Speed 6.0

Længde af restitutionsfaser: 03:45

Cool down: 05:00

I Alt: 23:55

KP Sport

Edited by kpsport
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share