Si led


kvnirvana
 Share

Recommended Posts

Jeg har smerter fra et låst si led i venstre side med udstråling og spændte muskler i benet. Nogle der har erfaringer med behandling af dette. Går til kiropraktor, og føler da også det har hjulper lidt, men vil meget gerne høre andres erfaringer.

Mvh Kasper

Link to comment
Share on other sites

Jeg har smerter fra et låst si led i venstre side med udstråling og spændte muskler i benet. Nogle der har erfaringer med behandling af dette. Går til kiropraktor, og føler da også det har hjulper lidt, men vil meget gerne høre andres erfaringer.

Mvh Kasper

Hvis det ikke hjælper, eller kun hjælper lidt, efter du har været til kiropraktor flere gange synes jeg du skal droppe den kiro og prøve en anden. Evt. en fysioterapeut i stedet.

Link to comment
Share on other sites

At rådgive på nettet om et så specifikt problem er svært, but here goes...

Rådet om at finde en fys er godt EOD

Men hvis der er en låsning kan simpel mobilisering (en blidere version af manipulation) være hensigtsmæssigt + en undersøgelse af evt benlængde forskel, columnas tilstand og generelt alt fra dine fødders kontakt med jorden og op. Det samlede billede skal derfor gerne give svar om hvad årsagen til dit problem er. Men at sige dig præcis havd er galt og rådgive via MOL er ikke smart.

Hvor bor du? Kan være jeg kan henvise dig til en god fys.

Med venlig hilsen

Tobias

Fysisk Træner og Fysioterapeut

rettelse: staveplade ;-)

Edited by Tobias
Link to comment
Share on other sites

Alle dine muskler omkring hofte skal tjekkes, dine baller og mave skal virke godt som stabilisatorer for leddet, dine ben/fødder skal tjekkes og du skal have SI leddet "skudt på plads".

Hvis din nuværende kiro ikke formår dette så find en ny.

Kombiner med en god fys så du skal få styr på din stabilitet og funktion omkring leddet.

Link to comment
Share on other sites

Mange tak for jeres svar. Jeg bor i svendborg. Har gået til fys forhen men syntes ikke rigtig det hjalp så meget. Jeg blev bare sat til at strække en masse muskler ud. Han troede først det var en diskus i lænden, så blev sat til at lave McKenzie øvelser, dog uden det hjalp ret meget.

Har også fået tjekket min benlængde, med blandede svar. En reumatolog mente det ene ben var 1 1/2 cm længere end det andet, men da han tjekkede igen noget tid efter mente han ikke der var forskel. Ville være super hvis nogle kendte en god fys på fyn, der har erfaring med si led.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share