Operation i skulderen pga. en seneskade ved rotator cuff.


Avenue
 Share

Recommended Posts

Som fysioterapeut har jeg oplevet en del skulderskader og de er komplekse at arbejde med fordi der mange strukturer som kan være involveret.

Har hørt om en fysioterapeut i Nyborg´s kiropraktorhus som er rigtigt god til at behandle skulderlidelse, både med manuel beh og træning. Har med glæde sendt nogle af mine patienter hen til hende og de er kommet tilfredsetilbage.

Håber det kunne hjælpe...

MVH

Fys-nicolai

Link to comment
Share on other sites

Jeg fik for 10 år siden (da jeg var 22) foretaget en bankart skulderoperation.

Forinden var gået 4-5år med smerter i skulderen i forbindelse med styrketræning og konkurrencesvømmetræning, som var min sport.

Forinden havde jeg været til dygtige fysioterapeuter, div. idrætslæger, fået blokader, og lavet en masse elastiktræning af rotatorcuffen.

Første operation var en kikkert operation, hvor der blev ´renset ud´ omkring den irriterede sene, samt skåret lidt af ledbåndet der løber over den) (Et ledbånd som jeg blev fortalt, er et "levn" fra mennesket gik på 4 ben, og derfor er overflødigt, som mennesket er skruet sammen nu..)

Kikkertoperationen gik ok, men resultatet var ikke nævneværdigt godt.

Efter et par år fik jeg kendskab til en læge som lavede en grundigere operation (bankart operation ). Jeg mener at han hed Jens Hansen og i hvert fald var det på Gentofte Hospital at han havde sin praksis.

Jeg fik foretaget operationen, og gik med armen i slynge i en lille måned såvidt jeg husker.

Herefter genoptræning med meget fokus på udstrækning for øget smidighed af brystmusklen, samt forskellige øvelser for rotatorcuffen.

Idag har jeg ikke skuldergener generelt. Jeg kan styrketræne, også bryst.

Min opfattelse af årsagen til min skadesudbrud handler om konkurrencesvømning plus styrketræning med for lidt vægt på skulderbladsadduktorene. Min skulder var for langt fremme. (ikke udpræget, men sliddet fra svømningen (=en masse arbejde med armene over hovedhøjde) gjorde skaden svær at komme over.)

Operationen var på min højre skulder, da den var værst. Min venstre skulder gør indimellem en lille smule vrøvl, men den opererede højreskulder fungerer godt.

Så jeg har altså gode erfaringer med operationen.

Mine mange møder med idrætslæger, der blot enten siger "Hold pause" eller "Træn det væk" var derimod ret frustrerende.

Edited by Vandskabt
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share