Synovit i knæet.


BGBG
 Share

Recommended Posts

Jeg har gået og døjet med en synovit i mit knæ.

Tidligere blev jeg opereret hvor kirugerne foretog en synovektomi.

Men nu er det åbenbart mit andet knæ's tur... Jeg fik et skud binyrebarkhormon, som virkede godt i omkring 3 mdr men nu er knæet begyndt at hæve igen.

Jeg er godt klar over, at en operation formentlig bliver det næste som jeg har fået tidligere.

Men jeg læste nærmere omkring at Hyaluronsyre skulle have evnen til, at fjerne ledvæske og ledsmerter.

Så jeg ville høre om der er nogle herinde der ved nærmere omkring dette. Jeg vil naturligvis gøre alt for, at undgå at komme under kniven igen.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Eneste virkningsfuld løsning jeg kender, er synovektomi, som du jo selv kender til.

Du kan "satse" på at den bliver afstødt over tid og så få noget NSAID af din ortopæd, evt. som p.n. i en længere periode.

Du kan jo også forsøge dig med glucosamin, chondroitin og MSM, men jeg tror ikke det vil hjælpe. Kender ikke til den nævnte syre desværre.

Ved ikke om det er et "lyspunkt", at det nu er det andet knæ - gentagne artroskopier i samme knæ er i hvert fald ikke "anbefalelsesværdigt" ;-)

Jeg har gået og døjet med en synovit i mit knæ.

Tidligere blev jeg opereret hvor kirugerne foretog en synovektomi.

Men nu er det åbenbart mit andet knæ's tur... Jeg fik et skud binyrebarkhormon, som virkede godt i omkring 3 mdr men nu er knæet begyndt at hæve igen.

Jeg er godt klar over, at en operation formentlig bliver det næste som jeg har fået tidligere.

Men jeg læste nærmere omkring at Hyaluronsyre skulle have evnen til, at fjerne ledvæske og ledsmerter.

Så jeg ville høre om der er nogle herinde der ved nærmere omkring dette. Jeg vil naturligvis gøre alt for, at undgå at komme under kniven igen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share