Strækmærker


anderslarsen
 Share

Recommended Posts

Jeg ved ikke, om man kan gøre det store ved dem, med mindre man skal ud i noget privat, kosmetisk behandling, men de er ikke uvanlige i forbindelse med at man vokser i størrelse. Jeg fik selv fået strækmærker de nævnte steder samt lårene og korsryggen, da jeg havde en temmelig voldsom øgning i kropsvægt og muskelmasse, og steg fra ~62 til 84-86 kg på halvandet til to år. Jeg er nu engang af en beskeden højde, så jeg har ikke oplevet at vokse så meget som 20 cm på et år, siden jeg var helt lille, så jeg har ikke oplevet at få strækmærker, der kan være relaterede til almindelig vækst i højden, men det er da ikke umuligt, at det er det, dine skyldes.

Omkring eventuel behandling af strækmærker, har jeg gentagende gange fået at vide, at det bliver mindre udpræget i fald af at man bruger bodylotion af nogen art som et præventivt middel. Jeg ved dog helt ærligt ikke, om der er praktisk hold i denne påstand og om hvor vidt det faktisk har en mærkbar/synlig effekt. :innocent:

Edited by Fredrik
Link to comment
Share on other sites

Hej jeg er en dreng på 16 år. jeg fået strækmærker over balderne og i siderne.

jeg er på et år vokset en del faktisk lidt over 20 centimeter. jeg er nu 196 høj og vejer 96kilo.

så tænker på om det er derfor de kommet.?

og kan man fjerne dem?

Tja, det er lidt træls at være 16 år og så have strækmærker. Og ovenikøbet være dreng, hvor man egentlig gerne vil vise sin bare overkrop på stranden.

Med risiko for at være total neder'en voksen at høre på: væn dig til strækmærkerne de bliver mindre synlige med tiden.....og andre vil sandsynligvis slet ikke lægge mærke til dem....og slet ikke den søde kæreste som du sikkert får på et tidspunkt. SKulle du få åndsvage kommentarer vedr. dine strækmærker, så fortæller det mere om det lille menneske som kommer med dem end det gør om dig.

mvh

Carsten, som også har strækmærker....dog pga. overvægt.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Nu lyder det ikke til på mig at du er overvægtig, men hvis andre læser med her, så vil jeg bare pointere, at mine egne er blevet væsentligt mindre tydelige og nogle nærmest forsvundet, efter at jeg har tabt mig cirka tyve kg på et år. Jeg ved ikke noget om strækmærker som sådan, bortset fra, at de er meget irriterende at have, men ville da lige dele det positive resultat også på det område.

Min veninde bruger en creme mod strækmærker, som hun faktisk oplever virker. Men det kræver en daglig indsmøring i en meget lang periode, og så vidt jeg husker, er den meget dyr. Men jeg hører hende lige ad om navnet engang i eftermiddag, og skriver det her :)

Link to comment
Share on other sites

Min ex kæreste havde også problemer med strækmærker, hun brugte bare noget alm. fugtigheds lotion og så sådan en skrubbe svamp der kradser. hendes synede en del hen over en 3-4 måneder.

Om det skyldtes lotion og skrubbe svamp ved jeg ikke, det påstår hun.

Held og lykke med det.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Lad det være helt klart. Der findes INGEN cremer, skrubbemidler eller andre smarte råd der virker. Punktum.

Receptpligtig tretinoidcreme kan have en mindre effekt, ellers skal du ud i laser-behandlinger.

Men trøst dig med at de - med mindre du tager yderligere på- efterhånden bliver lysere og mindre synlige.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share