PCOS og vægttab


Lola
 Share

Recommended Posts

Jeg er en pige på 27, der hele mit liv har været overvægtig.

For 3 år siden fandt jeg ud af at jeg har PCOS, som er en hormonforstyrrende sygdom. Den gør bl.a. at jeg er mere insulinresistent end de fleste.

Da vi nu gerne vil ha' børn er jeg tvunget til at tabe mindst 12 kg. inden lægerne vil hjælpe mig.

Det skal lige siges at jeg er 171 cm og vejer 105 kg, mit arbejde er stillesiddende for det meste.

Jeg har nu i 3 uger fokuseret en del på min kost.

Morgenmaden består somregel af fuldkornsknæk, mager ost, marmelade uden sukker fra ISIS, frugt, Minimalyoughurt, rugbrød fra MInimal med 10%kostfibre. Dog ikke alt sammen i samme måltid, men så der er lidt forskelligt at vælge imellem.

Frokost består somregel af Minimal rugbrød 1-2 skiver, magert pålæg (gerne kylling) og makral i tomat eller torskeogn på dåse med grønt til.

Aftensmad består af somregel af magert kød, for det meste kylling, nogle gange fisk, både mager og fed og masser af salat.

Jeg spiser en del frugt/grønt i løbet af dagen, det sker dog at jeg kan falde i hænderne på sukkermonstret, men det er sjældent.

Jeg tæller kalorier, dog uden af være fanatisk og forsøger at få max 1500 om dagen, det er faktisk ikke svært at holde sig der.

Jeg har nu købt en crosstrainer til hjemmebrug, som jeg vil bruge min. 30 min om dagen.

Det var såen lige det overordnede.

Jeg har forsøgt at finde ud af hvor mange kalorier jeg typist bruger på en dag uden den ekstra indsats fra cross'en, men det er bare ikke til at finde.

Kan I hjælpe til at lave et godt træningsprogram og evt. lave en beregning på hvormeget jeg vil forbrænde i løbet af en hel dag hvor jeg er på arbejde?

Edited by Lola
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share