"ABCD-studiet" ved Uppsala Universitet


Guest Voravong
 Share

Recommended Posts

Guest Voravong

Nu har jeg i ½ time siddet og tævet Uppsala Universitet's hjemmeside igennem for at finde dette studie. Nu kaster jeg håndklædet i ringen, og vender mig mod MOL efter hjælp.

Er der en venlig sjæl derude som sidder med link til "ABCDE-studiet" ved Uppsala Universitet som blev præsenteret ved lægekongressen i 1999???

Jeg har læst artiklen på getbig.dk, men jeg vil gerne have fingrene i det oprindelige studie. De referencer der befinder sig i bunden af artiklen, har ikke hjulpet mig i min søgen efter det oprindelige studie.

Link to comment
Share on other sites

Guest Voravong

uuuh - det ville ikke være dårligt Henning. Dem vil jeg da meget gerne have lagt mine klamme skumgummifingre omkring.

Hvor meget fylder de. Er de små nok til at du kan uploade dem her i tråden???

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg i ½ time siddet og tævet Uppsala Universitet's hjemmeside igennem for at finde dette studie. Nu kaster jeg håndklædet i ringen, og vender mig mod MOL efter hjælp.

Er der en venlig sjæl derude som sidder med link til "ABCDE-studiet" ved Uppsala Universitet som blev præsenteret ved lægekongressen i 1999???

Jeg har læst artiklen på getbig.dk, men jeg vil gerne have fingrene i det oprindelige studie. De referencer der befinder sig i bunden af artiklen, har ikke hjulpet mig i min søgen efter det oprindelige studie.

Artiklerne er fra 1997, og det tog mig lidt tid at få dem klar, da de oprindelig blev hentet på en maskine med windows 3.11

Derfor skulle filnavnene på billeder og skemaer rettes med flere end 8 karakterer og store / små bogstaver, så de passede til linkene i teksten.

Hvad synes du om artiklerne efter at have set dem ?

Var det dem du søgte ?

Oprindelig syntes jeg det lød godt, jeg kom også i gang, men første gang, der skulle skæres ned på kosten i 14 dage, hoppede jeg fra.

Hvis der er flere, der er interesseret, så lad mig vide, og få link og password til stedet, hvor de ligger.

:) Henning

Link to comment
Share on other sites

Guest Voravong

Jeg søgte oprindeligt efter den rigtige forskningsrapport, men artiklerne var RIGTIG gode. På nogen punkter tror jeg man for meget mere ud af læse dém frem for forskningsmaterialet, fordi store dele af dem er interview med Torbjorn Akerfeldt selv. Han forklarer tingene på en fornuftig nede-på-jorden-lad-os-ikke-gøre-det-mere-besværligt-end-det-er måde.

Alle der har lidt interesse i kost, kan jeg varmt anbefale at læse artiklerne. Om ikke andet så for den ekstra viden Torbjorn Akerfeldt strør om sig med i artiklerne.

Har selv tænkt mig at køre diæten, så derfor har jeg lige investeret i en madvægt. Faktisk har jeg tænkt mig, bare at køre på, først på slump, og så gøre det mere og mere præcist, for at det ikke skal tage pippet helt fra mig.

I mandags den 30. december 2002 lod jeg være dag 1 i den første 12 dages cyklus, og så cutter jeg i 12 dage nogenlunde efter foreskrifterne fra lørdag den 11. januar 2003. Selve kosten i diæten vil jeg som sagt stille og roligt tune mig ind på, og så køre en cyklus mere. Man kan vel egentlig betragte den første her som en øve-diæt og den næste som den tællende.

Er der andre der er friske på at køre diæten sideløbende og poste resultater og kost, evt i en seperat log?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share