Problemer med at få protein nok (vægttab)


JUNK de LUXE
 Share

Recommended Posts

Jeg er for nylig begyndt "projekt Slank" og har fundet massere af god hjælp her, og er ved at have styr på insulinchock, makro enæring osv. Der er dog et punkt hvor jeg godt kunne tænke mig at være bedre rustet.

Iflg. de fleste tråde her på MOL skal jeg have 1,5 - 2,5g protein for ikke at tabe muskelmasse. Er dette tal sat efter et højt eller lavt energiforbrug ved sport eller ej?

Grunden til at jeg spørger er at jeg har problemer med at få nok. Hvis jeg skal følge ovenstående regel, skal jeg indtage 210 til 350gram protein (140kg). Det virker som en HEL del for mig.

Jeg er pt. i ca. 1500-2000 kcal underskud (spiser omkring 2000 kcal om dagen), og kommer op på ca. 120g protein om dagen. Jeg spiser meget regelmæssigt fra 7.30 og hver anden time herefter til kl 18.00 hvor jeg får aftensmad.

Jeg er ikke sulten på nogen måde (faktisk føler jeg at jeg propper mig) så kan ikke se hvor jeg kan indhente de sidste mange proteiner. Skal jeg evt. skippe salaten til frokost og tage noget mere kød, æde noget Whey eller er mit protein indtag fint for en som endnu ikke er startet på cardi og styrketræning?

//JdL

Link to comment
Share on other sites

Hvis du er kraftigt overvægtig og vejer 140kg behøver du ikke 1,5 - 2,5 g protein per kilo kropsvægt. Sådanne anbefalinger tager udgangspunkt i folk med alm. til atletisk bygning.

120 g til 160 g protein vil formentlig være rigeligt.

Edited by turb
Link to comment
Share on other sites

Idet du går så meget under dit ligevægtsindtag, vil det være næsten umuligt at komme op på sådanne mængder protein. Hvis du kun gik 500 kcal. under, så ville det nok ikke være et problem.

Men indtil behøver du ikke at bekymre dig om det - sørg bare for at få så meget som muligt..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share