Boksetræning = godt til vægttab?


TroelsP
 Share

Recommended Posts

har gainet en del til sommerferien, dog endte det med at jeg ikke trænede hele sommerferien.

Det endte så med at jeg ligesom tog 6-7 kg, og ikke var så trimmet på maven længere :)

Skal så til at tabe mig nogle kilo. Går til boksetræning 2 gange om ugen, og har gjort det i 1½ år.

Det er også grunden til at jeg skal tabe mig, da det bliver noget svært for mig, hvis jeg skal bokse i tungere klasse.

Men er boksetræning en god sport, hvis man skal tabe sig og blive markeret?

Eller skal jeg bare boksetræne, og så ellers bare løbe, cykle og evt lave noget styrketræning ved siden af? tænker Man-,ons-,fre-,lør- og søndag?

Skal virkelig have de kilo af!

Link to comment
Share on other sites

Nu kender jeg personligt ikke så meget til boksning, men baseret på den forventede intensitet og brugen af forskellige muskler vil jeg da mene, at det er en god motionsform til dit formål.

Hvis du ønsker at smide noget fedt, handler det jo helt grundlæggende om, at du skal være i kalorieunderskud! Dette skabes primært gennem kosten, men kan jo tillige øges ved jævnlig motion. For at forbrænde kalorier, skal du dyrke en motionsform, hvor du får pulsen op. Så hvis du gør det ved boksning, er det jo helt fint. Er dette dog ikke tilfældet, bør du supplere med fx. løb, cykling eller andet, hvor du sørger for at intensiteten er passende høj. Det vil også give noget variation samt muliggøre flere træningspas (træning 2 gange ugenligt er ikke viiildt meget, så det kunne være rigtig fint, hvis du kunne sætte det op til fx 3-5 gange, som du selv er inde på). Men ja, kosten er altså det vigtigste i forbindelse med vægttab!

Og ja, det ville være en rigtig god ide at supplere med styrketræning, da du herved, på sigt, kan blive mere mere markeret, som du jo skriver, at du ønsker. (du kan selvfølgelig sagtens blive markeret uden styrketræning, hvis fedtprocenten er lav nok, men det bliver ikke helt på den fede måde) Deslige vil styrketræning (samt et passende proteinindtag) reducere risikoen for, at du mister muskelmasse under vægttabet. Og det er du vel specielt interesseret i, som bokser.

Link to comment
Share on other sites

Hejsa TroelsP

Jeg er selv i samme bås, vil også selv smide nogle killo. jeg er medlem i fitness DK og her for 3 uger siden tænkte jeg nu kan det fandme være nok, så jeg begyndte at udnytte alle de mange hold aktiviteter de havde. jeg har selv gået til boksning i 3 år for mange år siden så det var da oplagt at prøve fitness dk egen boksetræning. ved ikke hvor du bor men i valby er det Thomas Damgaard der er træner ( tidliger proff bokser ) og han laver et godt program. så jeg bokser 2-3 gange og ugen og og går til spinning 2 gange, det skal jeg lige låve dig for det har sat gang i mit vægt tab har smidt 5 kg på 3 uger så jeg er max tændt på mere af den slags træning det var det der skulle til for mig, for min kost var faktisk god nok. manglede bare lige noget mere motion, selvom jeg styrketrænede 4 gange ugeligt... det er min erfaring dyrk en masse motion hvor du får pulsen op, Boksning-spinning-løb-step ja hvad du nu er til alt virker

M.V.H Martin

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share