Drop svine- og oksekød


mask1
 Share

Recommended Posts

Som jeg husker det er det ikke ret entydigt at rødt kød giver kræft. Jeg mener jeg har postet noget før herinde, men kan ikke huske det længere og må indrømme at jeg ikke gider lave en længere gennemsøgning af området da jeg ikke selv spiser specielt meget rødt kød.

Der var nogle studier, som tydede på det, men også en hel del som ikke kunne vise nogen sammenhæng. Så det undrer mig lidt at kræftens bekæmpelse melder så entydigt ud.

Du kan også finde et studie, der viser at appelsiner øgede forekomsten af kræft. Den brød kræftens bekæmpelse sig heller ikke om og udlagde det som om C-vitamin gav kræft selv om der kun var testet på appelsiner. Da vi påtalte fejlen sagde kræftens bekæmpelse at det var en fejl i deres kommunikationssystem. Jeg talte med en af de forskere som havde været med i undersøgelsen og som ikke kom fra kræftens bekæmpelse og han var forundret over at de kunne lave en så stor fejl.

Og det er ikke første gang - noget lignende skete med en umelding omkring soja for en del år siden, hvor kræftens bekæmpelse også meldte forkert ud, hvor medforfatter fra fødevarestyrelsen i den grad var uenig og mente at krætens bekæmpelse meldte forkert ud.

Link to comment
Share on other sites

og der er toxiner i fisk og kyllingerne er der sikkert også et eller andet i vejen med..

At stoppe med at spise og trække vejret er den mest sikre vej til at undgå kræft!

+1

Syntes virkelig der er kræftfremkaldende stoffer i næsten alle fødevare efterhånden. Jeg syntes virkelig ikke det er noget at blive hysterisk over. Selvfølgelig skal man tænke sig om, og spise sundt. Jeg har også læst det samme om rødt kød og hakket kød før, men har aldrig før set at almindelig gennemstegt kød skulle være farligt. Mennesker er naturlige rovdyr, og skabt til at spise dyr, så jeg syntes vi skal fortsætte det vi er skabt til :4mewantfood: :4mewantfood: :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

jamen hold kæft jeg vidste det var dig der havde oprettet dette indlæg, og så med BT som kilde!

Hvordan virker ignore funktionen på denne side?

Hvis du så gerne vil frem med dit budskab om at man ikk skal spise svinekød, så flyt for fanden til et land, hvor majoriteten af befolkningen er muslimer, det gør din mission her på Jorden noget nemmere.

Edited by FreezY
Link to comment
Share on other sites

- Det bedste råd mod kræft er at undgå rødt kød og vælge en kost, der holder dig slank. Det er en rigtig god idé at skifte kødet ud med kylling eller fisk. Fisk forebygger kræft, mens kylling hverken forebygger eller øger risikoen for kræft, men er en god måde at få proteiner på, siger Anne Tjønneland fra Kræftens bekæmpelse.

Rødt kød er en vigtig kilde til jern, så vælger man helt at droppe det skal man altså være opmærksom på at få dækket sit jernbehov på anden vis.

Link to comment
Share on other sites

+1

Syntes virkelig der er kræftfremkaldende stoffer i næsten alle fødevare efterhånden. Jeg syntes virkelig ikke det er noget at blive hysterisk over. Selvfølgelig skal man tænke sig om, og spise sundt. Jeg har også læst det samme om rødt kød og hakket kød før, men har aldrig før set at almindelig gennemstegt kød skulle være farligt. Mennesker er naturlige rovdyr, og skabt til at spise dyr, så jeg syntes vi skal fortsætte det vi er skabt til :4mewantfood: :4mewantfood: :4mewantfood:

Så det er derfor vi har flade tænder, ingen kløer og vores maver ikke kan tåle råt kødt?

Mennesket er "lavet" til at være vegetarer, men heldigvis har vi fået rettet op på den brist! :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Så det er derfor vi har flade tænder, ingen kløer og vores maver ikke kan tåle råt kødt?

Mennesket er "lavet" til at være vegetarer, men heldigvis har vi fået rettet op på den brist! :4mewantfood:

Mener nu vi har jaget siden homo sapiens blev til. Den gang mener jeg faktisk også vi havde anelsen af klør. Men det kan nu godt ske du har ret, siden vi sådan set stammer fra aberne, som jeg ikke så tit ser kværne en saftig engelsk bøf. Men lad nu det ligge, tror vist alligevel vi er enige om at kød skal spises i rå mængder :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Mennesket er bestemt ikke lavet til vegetarisme. Hvis det var tilfældet ville vi ikke blive tynde, usle og B12-deficiente når vi ikke spiste kød.

Kødædning (inklusiv fedtet derpå) var en vigtig faktor i udviklingen af en stor hjerne. At vi har flade tænder, betyder bare at vi kan spise lidt af hvert, og indikerer ikke andet end at vi bør spise vores kød tilberedt (tag den, goddamn råspisere)

Link to comment
Share on other sites

Vi har flade tænder bagerst i muden til at tygge rødder, korn osv. Vi har skarpe tænder forrest i munden til at flå kød med. Vores øjne er fremadstillet, ligesom andre rovdyr. Vi har generelt egenskaber fra både vegetarer og carnivorer; omnivorer.

Btw... Hvor er kildehenvisningen i BT? For ellers må jeg da hellere skrotte bøffen og købe Masterbrew og vimgummibamser for pengene i stedet!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share