min puls er højere end min max puls


klatrekim
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg har haft en infektion i kroppen i 3-4 uger. Den er ude af kroppen nu ifølge min læge.

Men min puls er nu på 4. uge meget høj. Faktisk er min træningpuls ved intervaltræningpå 205-215 slag, men min maks puls ligger på 192.

Er der nogle der ved hvorlænge man har forstyrrelser i pulsen efter en sygdom - eller som ved om Polars pulsure viser forkerte tal - hvis f.eks pulsen er lidt ujævn. Har brugt mit pulsur 2-3 gange pr. uge i de sidste 4 uger og den viser det samme billede.

Link to comment
Share on other sites

Hej

Jeg har haft en infektion i kroppen i 3-4 uger. Den er ude af kroppen nu ifølge min læge.

Men min puls er nu på 4. uge meget høj. Faktisk er min træningpuls ved intervaltræningpå 205-215 slag, men min maks puls ligger på 192.

Er der nogle der ved hvorlænge man har forstyrrelser i pulsen efter en sygdom - eller som ved om Polars pulsure viser forkerte tal - hvis f.eks pulsen er lidt ujævn. Har brugt mit pulsur 2-3 gange pr. uge i de sidste 4 uger og den viser det samme billede.

Hvordan har du fået testet din maxpuls?

Hvis du har brugt de generelle formler der er så kan du ikke regne med dem. De er beregnet til store befolkningsgrupper og ikke så meget enkelt personer. Der er fejl margener på disse beregninger og man siger normalt at +/- 20 slag fra det beregnede er ganske normalt

Link to comment
Share on other sites

Dit max puls er IKKE 192, du vil ikke kunne træne med en puls over din max puls, som navnet antyder.

Og dog. Maxpuls må jo nødvendigvis hentyde til den maksimale puls fremledt af træningsrelaterede aktiviteter. Her snakker vi jo en sygdom. Jeg kunne da forestille mig, at andre ting også kan fremkalde en højere puls end den man normalt ville kalde sin maxpuls - eksempelvis former for narko.

Link to comment
Share on other sites

Hej

Jeg er hverken på Narko og er heller ikke mere på medicin - har lige været på en pencillin kur for at få infektionen ud af kroppen.

Jeg har trænet med pulsur igennem 12 år og har aldrig været i nærheden af den puls jeg får registreret i denne tid. Min max. puls har jeg testet et par gange - bl.a. for nogle år siden på Team Danmarks Testcenter i Odense. Den har aldrig været over 192 - heller ikke de træninger hvor jeg har været tæt på max - og den har været max belastet i så forskelige idrætsgrene som løb, cykling, langrend, MTB, inliner, windsurfing, kajak.

Så jeg har en meget godt billede af min puls under forskellige belastninger.

Jeg har også prøvet med forskellige pulsure - polar RS 800 + RS 400 for at se om det var måleren - og jeg har checket forskellige sendere - det har intet ændret.

Så jeg har en puls på 215, hvis jeg f.eks laver intervaltræning med 3 min løb og 2 min pause med en løbehastighed på 13 km/t.

Det er meget normaltc at pulsen stiger over max hvis man har infektion i kroppen - mit spm er så, hvorlænge efter indfektionen har forladt kroppen, bliver pulsen ved med at være høj?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share