Hjælp Ønskes - Ultimative Trænings-/Slanke-Program


Toto
 Share

Recommended Posts

Hej alle sammen.

Jeg er en 19 årig dreng på 87 kg og er 1.81 cm høj og har altså et BMI på ca. 26.5.

Jeg skriver herinde fordi jeg utroligt gerne vil tabe mig, og da jeg lige har fået ferie og i de 2 næste måneder intet skal, følte at jeg at dette var det perfekte tidspunkt at starte.

Jeg har før været på "slankekur" for ca. et år siden, hvor jeg også fik god tid. Jeg havde ca. samme højde, men vejede 105 kg. som jeg på 3 måneder fik ned på 83 kg.

Dette gjorde jeg ene og alene ved at ændre min kost og begynde at spise sundt.

Hvis jeg får information nok af alle jer dejlige mennesker vil jeg oprette en tråd om alt den hjælp jeg fik, så andre fremtidige personer som sidder med samme

ønske / plan som mig kan drage nytte og bruge alt denne information og på den måde give tilbage for den hjælp I giver mig!

Når I nu har været så rare og dejlige at læse så langt, så vær sød at fortsæt, kunne virkelig bruge enhver hjælp! :D

Nu føler jeg at tiden er omme til at tage det næste skridt. Jeg vil af med de sidste kg. Og jeg vil selvfølgelig af med dem så hurtigt som muligt. Hvorefter jeg gerne vil starte på at opbygge et "vaskebræt" og nogle pæne muskler. Jeg er en dreng der elsker at gøre ting intensivt, hvis jeg går på slankekur, så det fuldkomment, hvis jeg lærer at stå på rulleskøjter, så stopper jeg ikke før jeg kan "grinde" et "rail".

Ergo er det jeg skriver herinde for og meget ydmygt vil bede om jeres hjælp til er at få opbygget en plan til at tabe sig aller hurtigst muligt.

--------------------------------->>>>Hvad jeg har brug for hjælp til / rådgivning om<<<<

Kost. Hvis I siger mig at jeg skal spise 3 knækbrød (bare et "joke" eksempel) om dagen, så det præcist det jeg gør.

Tips jeg kan bruge: mad plan, nogle generalle tips eller en side hvor jeg kan finde nogle tips til en kost hjælpe i forhold til hård og langvarig træning / dette projekt.

Træning. Jeg har medlemsskab i et fitness-center tæt på mig. Og jeg er forberedt på at træne 24/7 ligeså længe jeg stadig opnår bare det midste fremskridt (dog ikke på betingelse af ødelagte muskler) fra det.

Tips jeg kan bruge: Træningsplan, øvelser, links til gode øvelser, alt information der kunne være nyttig.

Kosttilskud. Jeg er klar på at købe diverse kosttilskud og protein-shakes og hvad det ellers måtte hedde for at fremme min process.

Tips jeg kan bruge: Hvad skal man købe? Hvornår og hvor meget kan indtages? Hvad ville hjælpe mig?

Alt andet der på nogen måde kunne hjælpe.

Det jeg er ude på at få konstrueret er den ultimative slanke/optrænings plan til brug for mig(og selvfølgelig andre, hvis de lyster).

Jeg har tænkt mig at give den 100% og intet mindre.

Jeg ønsker at gøre dette så hurtigt som overhovedet muligt, hvis det muligt på 2 måneder, vil jeg prøve at gøre det på 1½.

Så jeg beder jeg alle, hvis i har et råd, et link der kunne hjælpe, kender nogen der har prøvet noget lignede før, har lyst til at hjælpe mig lave en plan,

uanset hvad, så vær sød at ligge en kommentar!

----------------------------------------------------------Information og tak

Hvis der er nogen information i mangler, eller som jeg kunne give for at gøre det nemmere at hjælpe, så sig endelig til.

Oveni det, hvis I mener at jeg skulle have posted dette det forkerte sted eller at et andet sted vil være mere "frugtbart", vær sød at sige til.

Til sidst vil jeg gerne sige mange tusinde gange tak til alle dem som svarer.

Den mindste hjælp er en stor hjælp i denne jungle af trænings programmer / slankekurer.

Jeg brænder virkelig meget for at ændre mit liv og jeg håber I derude vil gøre mig så glad at give mig en hånd.

Igen tak.

Hilsen Toto Chr.

Edited by Toto
Link to comment
Share on other sites

jeg kan hurtigt skitse de nødvendige ting op, og så kan andre og klogere mennesker fylde ud med mere detaljeret info.

du bør ikke tabe dig mere end 1 kg om ugen hvis det skal være et sundt vægttab og du bagefter gerne vil holde det. Som udgangspunkt skal du finde dit ligevægtindtag. Brug evt. dette link:

http://www.motion-online.dk/sundhed_og_vaegt/sundhed_generelt/beregn_dit_energiforbrug/

for at tabe dig 1kg fedt om ugen, skal du ligger 1000kcal under dette, og samtidig sørge for et protein indtag om dagen på 1-2 gram protin om dagen (så du ikke taber muskelmasse).

Indtaget af protein variere alt efter hvor meget styrketræning du laver (her kan andre på MOL hjælpe).

Du kan benytte dig af flere muligheder for at holde styr på dit indtag, bl.a. ved at veje selv, slå op i fødevareregistre osv, eller du kan benytte en af de gratis eller betalingsmuligheder der er på nettet (jeg kan anbefale madlog.dk).

Jeg vil samtidig råde dig til både at styrketræne samt lave konditionstræning. Dette løser 2 problemer. Du tyvstarter på din sixpack, og større muskler forbrænder mere energi, så du vil kunne tabe dig hurtigere og "nemmere" samt at du vil ha' nemmere ved at vedligeholde dit vægttab når du rammer den ønskede vægt.

Det vigtigste råd jeg kan gi' dig, er at lave noget du synes er sjovt og spise noget du kan lide. Jeg startede selv ud alt for hårdt og var ved at opgive projektet, indtil jeg fandt ud af at det faktisk kan lade sig gøre uden at leve som en robot. Hvis det er for surt, så holder det ikke i længden.

Link to comment
Share on other sites

Har ikke nogle gode råd da jeg selv er total nybegynder :D men vi ser ud til at være igang med det samme. held og lykke du =D

Mange tak Peter!

Ville ønske nogle flere ville ligge mærke til indlægget og skrive ind.

Ville være skønt med noget mere hjælp.

jeg kan hurtigt skitse de nødvendige ting op, og så kan andre og klogere mennesker fylde ud med mere detaljeret info.

du bør ikke tabe dig mere end 1 kg om ugen hvis det skal være et sundt vægttab og du bagefter gerne vil holde det. Som udgangspunkt skal du finde dit ligevægtindtag. Brug evt. dette link:

http://www.motion-online.dk/sundhed_og_vaegt/sundhed_generelt/beregn_dit_energiforbrug/

for at tabe dig 1kg fedt om ugen, skal du ligger 1000kcal under dette, og samtidig sørge for et protein indtag om dagen på 1-2 gram protin om dagen (så du ikke taber muskelmasse).

Indtaget af protein variere alt efter hvor meget styrketræning du laver (her kan andre på MOL hjælpe).

Du kan benytte dig af flere muligheder for at holde styr på dit indtag, bl.a. ved at veje selv, slå op i fødevareregistre osv, eller du kan benytte en af de gratis eller betalingsmuligheder der er på nettet (jeg kan anbefale madlog.dk).

Jeg vil samtidig råde dig til både at styrketræne samt lave konditionstræning. Dette løser 2 problemer. Du tyvstarter på din sixpack, og større muskler forbrænder mere energi, så du vil kunne tabe dig hurtigere og "nemmere" samt at du vil ha' nemmere ved at vedligeholde dit vægttab når du rammer den ønskede vægt.

Det vigtigste råd jeg kan gi' dig, er at lave noget du synes er sjovt og spise noget du kan lide. Jeg startede selv ud alt for hårdt og var ved at opgive projektet, indtil jeg fandt ud af at det faktisk kan lade sig gøre uden at leve som en robot. Hvis det er for surt, så holder det ikke i længden.

Tusinde tak for rådene Juke.

Keep 'em coming!

Er begyndt at løbe fra i forgårs af, bruger et pedometer jeg har installeret på min Iphone, tager ca. 400 kalorier pr. tur, som en start. Har læst at styrketræning efterfulgt af cardio skulle være godt for vægttab, så det bliver forsøget imorgen.

Udover det har jeg bestemt mig for at tabe 2 kilo om ugen og har allerede udarbejdet en plan herfor. Men der er stadig mange ting jeg er i tvivl om. Især når det gælder kosttilskud og så videre, køber intet før jeg har snakket med nogen der ved noget om det.

Jeg ved mange af jer derude sidder med en masse god information, jeg og andre kunne nyde rigtigt godt af. Vær sød at dele den! Tak på forhånd!

Hilsen

Toto

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share