Aminosyrer


gilles
 Share

Recommended Posts

Hei, jeg kan ikke se at noen her på forumet har erfaring med L-arginine + L-citrulline. Disse aminosyrene er helt utrolige ved trening på styrke og utholdenhet. Ved å bruke disse aminosyrene sammen (må være ferdig blandet fra produsent!!!) så viser erfaringer at man kan regne med fra 5-15% høyere oksygenopptak (friske personer, mens personer med sykelig lavt oksygenopptak vil få meget mere), restitusjonstiden etter hård fysisk aktivitet og muskelskader kan forkortes med 30-50%. Eksempelvis innen utholdende idretter som sykling,friidrett, fotball og skiing har mye å hente her.

Arginine blir omdannet til nitrogenoksyd i blodåreveggene. Ikke noe mystisk ved det da kroppen vår allerede omdanner arginine til NO, riktignok i små mengder.Citrulline omdannes til arginine i nyrene som igjen omdannes til NO.-

Er det ikke fantastisk!

Men vær klar over at proteinpulver ikke bør blandes med disse aminosyrene. Ikke er det farlig men virkningen blir dårligere pga. proteinene "overdøver" aminosyrene i fordøyelsen.

Jeg har brukt dette i 16 mnd. Mest pga slitasje i musklene men også ved fysiske aktiviteter.

Disse aminosyrene har gitt meg så enormt mye og jeg kommer aldri til å slutte med dem!

Link to comment
Share on other sites

Men vær klar over at proteinpulver ikke bør blandes med disse aminosyrene. Ikke er det farlig men virkningen blir dårligere pga. proteinene "overdøver" aminosyrene i fordøyelsen.

:laugh:

Man skal heler ikke indtage glukose sammen med kulhydrater, da kulhydrater overdøver glukosen i fordøjelsen....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share