Skulder Skade ? Nøgleben ved skulder hævet op


Kajen13
 Share

Recommended Posts

Jeg her igennem længere tid døjet med min skulder. Nøgleben'et oven på skulderen er hævet op, men jeg kan sagten bevæge skulderen/armen i alle retninger uden smerter. Jeg kan træne alle øvelser uden smerter, men skulderen bliver dog om oven på hævningen når jeg træner bænkpres.

Det er den lille spidse oven på skulderen, den er så hævet noget op på min venstre skulder. Jeg tror det skete ved at jeg kørte et for tungt sæt i smal-bænkpres.

Jeg kører nu højst 50 kg i bænk og skulderen bliver ikke øm. Men hævningen forsvinder ikke, jeg var ved lægen for 3 uger siden og han sagde at det ikke var alvorligt. Men har I prøvet noget ligende ? Skal jeg helt holde pause men alt træning ?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg her igennem længere tid døjet med min skulder. Nøgleben'et oven på skulderen er hævet op, men jeg kan sagten bevæge skulderen/armen i alle retninger uden smerter. Jeg kan træne alle øvelser uden smerter, men skulderen bliver dog om oven på hævningen når jeg træner bænkpres.

Det er den lille spidse oven på skulderen, den er så hævet noget op på min venstre skulder. Jeg tror det skete ved at jeg kørte et for tungt sæt i smal-bænkpres.

Jeg kører nu højst 50 kg i bænk og skulderen bliver ikke øm. Men hævningen forsvinder ikke, jeg var ved lægen for 3 uger siden og han sagde at det ikke var alvorligt. Men har I prøvet noget ligende ? Skal jeg helt holde pause men alt træning ?

hej :) jeg tror jeg har det samme problem, men nu gør det ondt i min skulder og knirker meget.. jeg går til fyreterapeut, og har fået nogle øvelser.. jeg ser at mine skuldre forændres, men har stadig det knirk og har ondt í skulderen. øvelserne er: 1: sæt skulderen på plads og hold den i 5sek, gør det 5gange. 2: tag en kodde under armen og press imod dig 15gange, 3 sæt. 3: skal du ligge ned men skulderen opad og armen skal være 90grader, tag fx en flaske med sand i og løft, overarmen skal ligge imod siden... P.S jeg er ikki så god til at skrive dansk, håper du forstår mig :) er der nogen der ved hvad jeg skal gøre med smerten? :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share