Jul i de varme lande og et vægttab?


olivia
 Share

Recommended Posts

Du kan sagtens godt tabe dig, når du er på ferie selvfølgelig. Det kræver bare du har din vilje til det.

Hvis jeg var dig, så vil jeg spise masser af grønsager. Spis ikke nudler, brød, pasta osv, ellers i små mængder er det OK. Og drik godt rigelig vand.

Du kan sagtens også spise is i små mængder. Tag f.eks frossen frugtis. De indeholder ikke så meget i kalorier som flødeis gør.

Håber du får en god tur! Og nyd varmen.

Edited by popsie
Link to comment
Share on other sites

Jeg giver Dr. Durden ret - det er ikke ferien der gør dig tyk - det er hverdagen - så det er der du skal sætte ind.

Men nu spørger du hvad du kan gøre på ferien. M.h.t. til maden vil mit bedste råd vil være ikke at spise for meget, men stoppe så snart du nærmer dig mætheden nærmer sig, og så spise det du kan li' - Det er trods alt ferie. I stedet for at spise en is du ikke synes så godt om, så spis dem du allerbedst kan lide men spring hver anden over :-) . Husk at nyde maden uden dårlig samvittighed, også selv om det måske ikke er det mest sunde du spiser. Jeg synes hvis man virkelig nyder det man spiser, er det lettere at stoppe når mætheden nærmer sig - måske lidt den tankegang at når man spiser det man kan lide, behøver man ikke belønne sig selv for sin afholdenhed ved en ekstra lille portion, men kan stoppe med en glad smag i munden.

Når det er de varme lande bør der være en swimmingpool, så hvorfor ikke kryder motion med fornøjelse, og tage ekstra mange svømmeture. Det motion der er mest effektiv er det der får pulsen op, så sjippetovet er sikker en god ide, ellers er en lille løbetur sikker også en muglighed.

Nyd ferien, og kom hjem med masser af energi til at ændre din hverdag, så du får et vægttab du kan holde.

Link to comment
Share on other sites

Har i nogle tricks og ideer til hvad man skal vælge på:

en indisk restaurant

caféer

isboden (vi skal til de varme lande!)

den sandsynligvis primitive morgenmad

osv osv.

Har i desuden nogle fifs til en meget nem, hurtig og effektiv træning? har selv tænkt på at tabe et sjippetov med og lave diverse mave/balle/lår/ryg-styrke øvelser.

Mange hilsner og glædelig jul fra lille mig.

Ps. jeg er en 17 årig vegetar! ca 5-6 kilo overvægtig og har desværre en meget god appetit!

Indisk mad er lidt tricky. Hvad er karryretter uden ris? Et fif kunne være at vælge tandooriretter med salat. Tikka'er også fine - minus tikka masala. Andre gode retter er raita, og ellers bare frugt og grønssagsretter.

Pas på med indbagt mad, dhals og alle retter med samosas og pakora.

Når du kommer hjem, og skal i gang med vægttabet, så kan du måske finde et par fif her

Håber du får en god rejse.

Hilsen

Hr. K

Edited by Hr.Kirchebrandt
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share