Knæskade


Trinebrataas
 Share

Recommended Posts

Ja, håber at nogle evt. kan hjælpe mig, med at besvare omkring mit problem. (:

jeg har nu haft ondt/smerter i mit knæ i ca. 2 ½ år, og har været igennem flere undersøgelser ved egen læge + en kirurg. lægen mente det var pga vokseværk, hvor brusken var slået i små dele, så knoglerne gled mod hinanden, men dette synes jeg ikke kunne være rigtigt, da jeg på siden af knæet, fik en kæmpe bule. Jeg blev så sendt videre til en kirurg, hvor han ikke rigtig vidste hvad det kunne være. Men jeg skulle starte med at lave nogle øvelser, som skulle træne min lårmuskel. Det blev jeg ved med i 2 måneder hver dag, men det blev kun værre og værre. Jeg tog så ned til ham igen, og denne gang sendt til en fys, hvor jeg imellemtiden fik en sprøjte med biobakomon (staves) Dette hjalp kun en enkelt dag.

Men som sagt blev jeg henvist til en fys, hvor jeg fik nogle øvelser. Det hjalp heller ikke rigtigt, selvom jeg lavede dem i 4 måneder.

Jeg tog tilbage til min kirurg, som synes at jeg skulle have taget en MR-scanning. Denne viste, at jeg havde noget væske i knæet, men ellers så alt helt normalt ud. Kirurgen forslog, at jeg fik en kikkertundersøgelse, og der viste det sig "kun" at jeg havde et lille hul ved siden af menisken, så man valgte at klippe 5 % af menisken, for at se, om det kunne hjælpe. Men dette synes jeg kun har gjort det meget værre. Jeg kan ikke engang løbe 500 meter, gå ret langt, cykle 2 km eller dyrke nogen form for idræt uden det hæver fuldstændigt op, bliver rødt, får en masse smerter og hvor knæskallen sætter sig fast eller rykker sig ned i knæhasen.

Jeg fik så taget en røntgen, denne viste heller intet, så alt må jo være normalt. Men hvorfor så den væske?..

Jeg håber, at nogle evt vidste noget omkring dette, og ville komme med deres verison ud fra det jeg har skrevet. jeg er snart villig til at prøve alt, bare jeg kan komme til at løbe og gå til sport uden nogle problemer.

Jeg har både fået afvide, at det var slidgigt, løberknæ og en helt almindelig ting, som er i min alder, som nok først går væk i 20 års alderen.

Håber nogle kan komme med nogle enkle svar. (:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share