Sign in to follow this  
Simse88

opfedningskur

Recommended Posts

Hey derude :)

Jeg er en fyr på 23, der søger en "kur" til vægtforøgelse (musklemadse) ligeleds fedt!

fakta om mig:

Højde 200 cm

Vægt svinger mellem 68 og 70

BMI ca. 17,25

Min vægt har ligget på det samme nivau de sidste 3 år, mens jeg er groet i vejret.

Min læge siger at mit stofskifte osv. er helt normalt, og at jeg bar skal være glad for at jeg ikke er overvægtig!

Mit problem ligger i at jeg arbejder som mekaniker og derfor har brug for mere styrke - selvfølgelig vil jeg også tage på af andre personlige årsager,.

Hvad har jeg prøvet og hvad spiser jeg ??

Jeg tog i fitness DK - fik et trænings program og en kostplan som jeg fulgte til punkt og prikke i 6mdr, dog uden resultat på vægten.

Kosten i daglig dagen lyder således, morgen havregryn - middag 5-6 skiver brød, aften kød m. ris kartofler eller lign.

Hvad gør jeg forkert ??

Håber på hjælp hilsen den forvirrede :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvis du ikke tager på, kan det kun være fordi du ikke får kallorier nok.

Vægtøgning vil foregå, hvis kallorierne er tilstede, uanset kilden og uanset træning.

Det omvendte er self. tilfældet hvis kallorierne ikke er der. Ingen vægtøgning, uanset træning.

Edited by Droopy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg har arbejdet med flere knægte (dog lidt yngre end dig) der har haft denne udfordring.

Min erfaring er at det kræver et mentalt arbejde at spise mere end man er vant til.

Så at man ikke tager 1 portion havregryn til morgen, men f.eks en portion havregryn, en stor proteinshake, 2-3 bananer og et par æg

og at man til middag ikke tager 6 skiver men 8 skiver og en l mælk

og at man til aften tager en ekstra portion.

og at man så oveni smider et par kalorieholdige mellemmåltider ind. Nødder, god frugt, en ekstra sandwitch, lidt pastasalat eller noget helt andet.

HVIS man kombinerer det med hård styrketræning, så sker der noget. Men det kræver arbejde.

Find et simpelt træningsprogram og hold fast i det. Giv den gas og spis meget mere end du er vant til

God arbejdslyst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg vil tage jeres råd til efterretning, ! og prøve igen,.

jeg spiser desuden en del mandler og nødder,.

Nødder mætter utrolig meget, så jeg vil foreslå dig at indtage dem (100g+) om aftenen før du går i seng så du ikke mister appetit i løbet af dagen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg har samme problem.

Man kan altid drikke selv om man lige har spist sig mæt.

Så prøv at supplere med en eller anden energidrik/milkshake efter du har spist

Share this post


Link to post
Share on other sites

ellers, går det helt galt er der tate metoden

seriøs spisning!

jeg vil ikke anbefale det, men moralen er rigtig.. kan du ikke tage på, og vil du gerne, så gå til din spisning med en "just do it" attitude

Den må helt sikkert postes på anoreksi.dk!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this