Nyt vægttab-/kostprogram


bambino
 Share

Recommended Posts

Hej drenger'.

First time writer - full time reader.

Jeg har søgt rundt på forummet, men jeg har ikke fundet det helt præcise, som jeg ønsker. Via en masse lystlæsning på denne side, forstod jeg stille og roligt at hjemmesidens medlemmer har godt styr på det emne, som jeg ønsker hjælp i.

Når det kommer til sagen, er jeg nemlig en - komplet - idiot, når det ankommer til diverse vægttabsprogrammer samt diverse kostplaner.

Jeg håbede derfor, at nogle medlemmer herinde kunne hjælpe mig med min nuværende situation.

Situationen:

Jeg er 19 år gammel. Højden lyder på 186 cm, og vægten lyder på 96,2kg. Jeg har undersøgt min BMI, og ja, jeg er overvægtig. Det er desværre begyndt at kunne ses - både på kondien og udseendet.

Jeg ønsker derfor at tabe mig - 8-10kg på forholdsvis kort tid - men stadig på en sund måde.

Nuværende "aktivitetsprogram"

Styrketræning (Delt op i tre dele) hver eneste dag - ca. 2 timers træning.

Fodboldtræning - tre gange om ugen - forholdsvis højt niveau.

Jeg har undersøgt Motion-Online's 'Træningsprogram til fitnesscenteret - maksimalt vægttab', men da jeg fordeler min styrketræning hver dag, skal jeg bruge et 'maksimalt vægttabsprogram', som skal foregå enten før eller efter styrketræningen - og det må gerne være 'hårdere'.

Nuværende "kostplan"

Simpel morgenmad - Havrefras om morgenen.

Middagsmaden lyder normalt på 2 x rugbrøder el. en grov sandwich med kylling.

Aftensmaden står moderen for, da jeg stadig er hjemmeboende - men hun prøver at gøre det så sundt som muligt.

Til hver styrketræning (hver dag) indtager jeg Shotgun (Præstationsfremmede middel), Cell-Tech (indtages lige efter træning) og Whey Protein (Protein pulver). - Her er jeg i tvivl, om disse midler ødelægger muligheden for at tabe sig?

Det ville være super, hvis jeg kunne få en kostplan, der sagde, hvad jeg 'præcis' skulle spise.

Det er så min historie.

Jeg håber inderligt, at nogle flinke mennesker på denne hjemmeside kan hjælpe mig :-)

På forhånd tak for hjælpen.

Nicklas.

Link to comment
Share on other sites

Ja, nu er jeg godt nok ikke en dreng, men skriver da lige alligevel ;)

Jeg har haft virkelig god succés med Forsvarets træningsprogram, som indeholder styrketræning og løbetræning(se linket). Jeg er ikke overvægtig på nogen som helst måde, da jeg er 181 høj og har en vægt på omkring 64-65 kg. ;) Jeg er dog begyndt at træne alligevel, da jeg gerne vil have min kondition i bedring, og ja, så håber jeg da på, at der ligger en karriere inden for Forsvaret om nogle år. Træningsprogrammet er baseret på 3 måndeders træning, med ca. to "hviledage" imellem hvert træningspas og vekslende mellem løb og gang, og så er det for nybegyndere og folk der skal genoptrænes i Forsvaret. For mere information kan du jo se linket! :)

Du skriver godt nok, at du allerede har et træningsprogram, men dette kan jo suppleres og der er grundig vejledning til hvordan det hele skal gøres, så du ikke gør skade på dig selv ;)

Ang. kosten kan jeg anbefale Lene Hansons Syre/base kure. Disse mener jeg kan findes på nettet. Hvis ikke, har hun lavet en masse kogebøger med lækre og SUNDE retter til enhver tid - også om morgenen, hvor Havrefras kan blive lidt kedlig i længden, selvom jeg også spiser dem engang i mellem :D

Men jeg håber, at jeg var til hjælp! Hvis ikke for dig, så for nogle andre læsere ;)

Mvh. Jeanette

http://forsvaretsuddannelser.dk/Traeningsprogram/Pages/default.aspx

Link to comment
Share on other sites

Hej

Jeg vil anbefale MobileFitness. Det er et program der er udviklet på Københavns Universitet på Institut for human ernæring, så baggrunden må siges at være i orden. Det anvender et simpelt "felt-system".

Du starter med at indtaste nogle data om dig selv, og hvor meget du ønsker at tabe dig, og hvor lang tid det må tage. Så fortæller programmet dig hvor mange felter du må spise hver dag, samt fordelingen af disse felter.

Jeg har selv brugt det i 3 uger nu, og har tabt 2,5 kg. Jeg er gået fra 95,5 til 93 kilo. Jeg er 187 cm, og er dermed overvægtig. Mit mål er 85 kg indenfor de næste 12 uger.

Mobile Fitness er ikke en kur, det er en livsstilsændring. Efter min mening skal du glemme alt kure, ligemeget hvad de hedder. Det der virker nu og i fremtiden er at lægge kosten om. En kur, er en kur, og når den er færdig falder langt de fleste tilbage til deres tidligere vaner, for de har ikke fået nogen nye, og tager alt hvad de har tabt på igen.

Hvad du end beslutter dig for, så held og lykke med dit lille projekt.

Lars

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share