De dage, hvor man er nødt til at synde...


Projektet
 Share

Recommended Posts

Hej!

Jeg begyndte på kur i går/forgårs, og den skal vare indtil jul. Læs mere i min log-tråd hvis I lige er i stødet til ca. 800 ords klagesang fra undertegnede.

Hvis man fører et nogenlunde normalt liv, og tilfældigvis er på kur, kommer der uundgåeligt dage, hvor man af sociale årsager bliver nødt til at synde. For mit vedkommende er det mine forældres sølvbryllup her i begyndelsen af september. Her kommer jeg ikke til at kunne tælle kalorier, men må nøjes med små portioner, og begrænsede mængder alkohol.

Så spørgsmålet er: Hvad kan man gøre for at "forberede" sin krop på det her? Giver det mening at løbetræne samme dag (selvom det måske ikke passer i ens løbeprogram), eller kan man gøre andre ting forebyggende?

Tak for svar!

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Jeg begyndte på kur i går/forgårs, og den skal vare indtil jul. Læs mere i min log-tråd hvis I lige er i stødet til ca. 800 ords klagesang fra undertegnede.

Hvis man fører et nogenlunde normalt liv, og tilfældigvis er på kur, kommer der uundgåeligt dage, hvor man af sociale årsager bliver nødt til at synde. For mit vedkommende er det mine forældres sølvbryllup her i begyndelsen af september. Her kommer jeg ikke til at kunne tælle kalorier, men må nøjes med små portioner, og begrænsede mængder alkohol.

Så spørgsmålet er: Hvad kan man gøre for at "forberede" sin krop på det her? Giver det mening at løbetræne samme dag (selvom det måske ikke passer i ens løbeprogram), eller kan man gøre andre ting forebyggende?

Tak for svar!

Hvis det blot er en gang i mellem skal du da bare nyde at "synde". Så synes du skal nyde det og ikke tænke på kuren disse enkelte dage. Hvis du ikke kan lade være med dette kan du jo tage op til overvejelse om hvorvidt det virkeligt er nødvendigt at synde.

Til armamix:

Kroppen optager, de kalorier man spiser, og der ryger således ikke noget ud med afføringen. En stor del af energioverskuddet på en sådan dag i æøber af en slankekur vil bruges til af fylde glukogendepoterne op, hvorfor der typisk ses en anseelig vægtstigning da glukogen binder meget væske.

Edited by Stenalt
Link to comment
Share on other sites

Jeg tjekkede lige din log og så, at du vejer 117 kg. Det sammenholdt med at du synes den første løbeuge var hård, tyder ikke på at du skal øge træningsmængden. Jeg foreslår, at du i stedet sørger for at være den mest aktive på dansegulvet.

Desuden sker der ikke det store ved at synde en gang imellem. Det meste ryger alligevel ud med afføringen næste dag.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share