Sign in to follow this  
Followers 0
NewBouldingBoy

Vurdering af Træningsprogram

10 posts in this topic

Hej Motion-Online

Jeg står i den situation at jeg har besluttet mig for at jeg vil til at blive lidt mere seriøs i min træning så derfor kunne jeg godt bruge lidt vurdering af dette hjemmelavet program som jeg skal starte på til januar, så håber i har lidt erfaring der kunne hjælpe mig på vej.

har valgt at lave et Split træningsprogram så det bliver varieret træning. Med programmet vil jeg os have mere MUSKELMASSE end STYRKE så jeg kan blive mere markeret.

Info om mig:

17 år

79 Kg

184 Cm

Mandag + Onsdag

Ryg/Biceps/Ben

Lat Machine

Pulldowns

Hyper Extensions

Seated Row

Lower Back TecGym

--------------------

Dumbbell Curls

Hammer Curls

Schmidt Bench Biceps Curls

Barbell Curls

-------------------

Leg pres

Abductor

Leg Curl

Adductor

Lex Extension

Tirsdag+Torsdag

Skulder/Triceps/Mave

Rear Laterals

Laterals C

Front Raise

Shoulder Press TecGym

---------------

Cable Bent-over Triceps

Cable Pushdown

Cable Reverse Curl

-----------------

Abdonimal Chrunch

Mavebøjninger

----------------

Brest Press

Bænkpres

Brest Pull

Jeg ved ikke helt hvor mange Sæt*Reps jeg skal have så hvis nogen kunne komme med lidt hjælp til det ville det være dejligt.

Edited by NewBouldingBoy

Share this post


Link to post
Share on other sites

For mange øvelser. Hvis du bare vil have styrke og masse til at starte med, så tag nogle få store øvelser og giv den gas med dem. Du har ikke brug for 3 øvelser til hver muskelgruppe, du ender bare med at blive træt før du når igennem hele programmet. Det er kun ret øvede styrketrænere, der har brug for at variere deres program meget, og selv her bruger man sjældent mere end 6 øvelser per gang. Ud af maskinerne og over til vægtene hvis du vil være større.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problemet er bare at jeg ikke føler mig brugt næste dag hvis jeg ikke tager flere øvelser til hver muskelgruppe og så føler mister jeg lysten til at træne, derfor har jeg valgt de øvelser...

Men hvis man vil have et program der skulle give masse som skulle være konkret hvordan skulle det se ud hvis der ikke måtte være Squat og Dødløft med?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problemet er bare at jeg ikke føler mig brugt næste dag hvis jeg ikke tager flere øvelser til hver muskelgruppe og så føler mister jeg lysten til at træne, derfor har jeg valgt de øvelser...

Men hvis man vil have et program der skulle give masse som skulle være konkret hvordan skulle det se ud hvis der ikke måtte være Squat og Dødløft med?

Hvorfor må der ikke være squat og dødløft med? Det er jo to af de bedste øvelser.

Hvis du ikke føler dig brugt er der to forklaringer: du laver for lidt eller bruger for få muskelgrupper.

Store basisøvelser, mere vægt. Så er du godt på vej. Men det er altså svært at komme udenom squat og dødløft, hvis man skal lave et egentligt program. Sammen med bænkpress er det jo de tre store styrkeøvelser.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leg pres + Abductor + Leg Curl + Adductor + Lex Extension = Squat

Eller også kunne man spare tid og squatte? ;) Selvfølgelig, hvis det er et fysiologisk problem, der forhindrer én i at squatte, så lad være, men ellers er det virkelig en god øvelse. Hvis du ikke føler dig brugt efter træning, skal en god omgang squat og dødløft nok gøre det. Hvis du får ondt i ryggen eller lignende i squat er det tit et spørgsmål om teknik (Knæ ud, spænd maven osv.).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg kan ikke tage Squat på min leg muskel + ankel og dødløft er udelukket pga en gammel spring skade.

det os derfor jeg har valgt de 5 maskine øvelser i stedet for squat.

men er der ikke nogen der kan fortælle hvor mange Sæt*Reps jeg skal tage hvis jeg vil have Muskelmasse i stedet for styrke?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg kan ikke tage Squat på min leg muskel + ankel og dødløft er udelukket pga en gammel spring skade.

det os derfor jeg har valgt de 5 maskine øvelser i stedet for squat.

men er der ikke nogen der kan fortælle hvor mange Sæt*Reps jeg skal tage hvis jeg vil have Muskelmasse i stedet for styrke?

5x5, eller 3x5 hvis du insisterer på mange øvelser

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0