Smidighedsprogram


Holger4
 Share

Recommended Posts

Jeg er lige begyndt at træne karate igen efter 23 år. Derfor er jeg begyndt at smidighedstræne, og jeg tænker, at det måske ikke er godt at forsøge at presse sig længere ned i splitten hver eneste dag (jeg har købt en benstrækker-maskine). Er der nogen, der ved, om ikke ens sener har brug for restutition ligesom muskler jo har det??? Måske ville hver anden dag med hård smidighedstræning være mere effektivt, end hvis jeg gjorde det hver dag???

Edited by Holger4
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nu kan jeg desværre ikke svare direkte på dit spørgsmål. Men da ingen andre har svaret vil jeg da lige skrive.

Der er en bog "Stretching Scientifically..." af Tom Kurz (http://www.amazon.com/Stretching-Scientifically-Flexibility-Training-Revision/dp/0940149451).

Den indeholder vejledning i hvordan du kan træne din smidighed. Der er en forklaring til de forskellige former for smidighed. Static, Isometrisk, Dynamisk osv. Tror bogen kan give dig en god ide til hvordan du kan bruge din maskine til den statiske del og den dynamiske som jo er endnu vigtigere i karate sammenhæng!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share