Alkohol og low carb?


Jumbalaya89
 Share

Recommended Posts

Hej :-)

Jeg har skrevet herinde tidligere om mit forsøg på vægttab, der ikke virkede, og derfor er jeg startet på South Beach kuren, som jeg før har været meget glad for.

Älkohol er jo absolut bandlyst, det ved jeg godt.. Men nu er det desværre sådan at lige de sidste 2 dage af første fase, skulle jeg egentlig til noget festival - dvs. der skal drikkes! Jeg tager min kur meget seriøst, og har simpelthen sagt til mine venner, jeg ikke tog med alligevel. Men sidder til gengæld virkelig og ærgrer mig - de tager alle afsted, og så sidder jeg her :-( På den anden side er det så kort tid af mit liv, jeg skal lægge alkohol på hylden. Hvis ellers jeg spiser sundt og rigtigt efter jeg har tabt mig, ved jeg af erfaring, jeg godt kan holde vægten, selvom der ryger alkohol indenbords i weekenderne (drikker som regel kun Vodka-danskvand, så vidt jeg har forstået er det det bedste, man kan drikke ift. øl, cider og drinks).

Men nu spørger jeg jer kloge mennesker - kan man tabe sig på South Beach, selvom man drikker alkohol én gang om ugen? Jeg er klar over, vægttabet vil være langsommere.. Men går det helt i stå? Er der nogen, der har prøvet det? Har en forestilling om, at hvis jeg drikker efter at have været i fase 1 i 12 dage, vil min krop gå helt i sukkerchok og SUGE alle kalorierne til sig, så jeg tager alt det, jeg har tabt på igen på den ene aften, netop fordi kroppen slet ikke har fået kulhydrater eller sukker i "så lang tid".

Håber nogen evt. har erfaring med det eller ved noget om det :-)

På forhånd tak!

Er 177 høj og vejer nok ca. 67 kg (har ikke turdet veje mig) efter lidt for meget god mad :-/

Link to comment
Share on other sites

Et par ting om vægttab:

Der er ingen magisk formel eller dyr i åbenbaringen når det gælder vægttab.

Alkohol ødelægger ikke din kur, hvad der derimod ødelægger din kur er indtagelse af flere kalorier end du forbrænder. Dette er den eviggyldige sandhed.

Lav kulhydrat kure(som south beach og Atkins) er baseret på den antagelse at langt de fleste mennesker ikke kan styre deres indtag af kulhydratrig mad, derfor fjernes kulhydraterne.

Så til dit spørgsmål: ja du kan drikke alkohol, bare husk at der er mange kalorier i alkohol og at alkohol hæmmer fedtforbrændingen.

En sidste ting: hvis du er 177 høj og vejer 67 kg, behøver du ikke tabe dig.

Link to comment
Share on other sites

Alkohol belaster leveren, så du på den lange bane har sværere ved at udskille affaldsstoffer og bliver mere tilbøjelig til at tage på. Og det er bedre at spise jævnt sundt fremfor ubalancerede kure á la protein-kure. Sund kost, træning og nok søvn, så kommer man langt.

Og hvis du trænger til at drikke med vennerne, så gør det - bare vid at det koster en større indsats for de ønskede resultater et andet sted.

Link to comment
Share on other sites

Et par ting om vægttab:

Der er ingen magisk formel eller dyr i åbenbaringen når det gælder vægttab.

Alkohol ødelægger ikke din kur, hvad der derimod ødelægger din kur er indtagelse af flere kalorier end du forbrænder. Dette er den eviggyldige sandhed.

Lav kulhydrat kure(som south beach og Atkins) er baseret på den antagelse at langt de fleste mennesker ikke kan styre deres indtag af kulhydratrig mad, derfor fjernes kulhydraterne.

Så til dit spørgsmål: ja du kan drikke alkohol, bare husk at der er mange kalorier i alkohol og at alkohol hæmmer fedtforbrændingen.

En sidste ting: hvis du er 177 høj og vejer 67 kg, behøver du ikke tabe dig.

Ja, det er nok også problemet, når man først går i gang ryger der jo hurtigt 700 kcal ned bare i vodka - og min selvdisciplin ryger sig også en tur :blush: Desuden, hvis allkohol hæmmer fedtforbrændingen, vil jeg vel også være længere tid om at forbrænde det fedt, jeg indtager på South Beach. Så i virkeligheden er det vel bare et spørgsmål om, hvor utålmodig jeg er efter at nå mit mål :smile:

Jeg ved godt, jeg ikke behøver at tabe mig - men har taget 5 kg på den sidste måneds tid og synes ellers ikke, jeg som sådan har ændret i mine kost og motionsvaner. Så derfor har jeg besluttet at gøre noget ved det før jeg måske ender med at skulle tabe 20 kg, hvis du forstår :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Alkohol belaster leveren, så du på den lange bane har sværere ved at udskille affaldsstoffer og bliver mere tilbøjelig til at tage på. Og det er bedre at spise jævnt sundt fremfor ubalancerede kure á la protein-kure. Sund kost, træning og nok søvn, så kommer man langt.

Og hvis du trænger til at drikke med vennerne, så gør det - bare vid at det koster en større indsats for de ønskede resultater et andet sted.

Jeg forsøgte med en "afbalanceret" kost så at sige, hvor jeg talte kalorier, samt dyrkede mere motion og hver dag, men det virkede ikke, desværre. Derfor er jeg startet på denne "hokus-pokus" kur, som jeg så håber virker. Desuden synes jeg det er virkelig rart, man ikek skal tælle kalorier, blev helt kulret af det til sidst. Min plan er da bestemt også at drikke alkohol med vennerne på længere sigt, ellers ryger mit sociale liv sig også en tur, og det ville jeg være ked af! Problemet er at jeg er et utålmodigt menneske, vil gerne af med kiloene i en fart :wink: Jeg har låst en heeel masse om alkohol og vægttab, og kan ganske enkelt ikke gennemskue det, så synes det er "farlig" grund at bevæge sig ud på. Jeg havde sågar en diætist engang for mange år siden, der påstod, at hvis jeg kun drak vodka/danskvand, ville vodkaen sætte min forbrænidng i vejret og forbrænde sig selv?! Og hun var altså uddannet. Vil dog sige, at den tror jeg ikke rigtig på :hmmm:

Edited by Jumbalaya89
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share