For "gammel" til kampsport?


anvej
 Share

Recommended Posts

Hejsa

Jeg er en 35 årig mand, som altid har følt sig draget af kampsport, men dog aldrig har gjort noget ved det.

Det er primært kampsport af asiatisk oprindelse, min fascination ligger hos.. Ikke så meget boksning ol..

Jeg har tænkt sådan som Kung Fu fks..

Men jeg er meget i tvivl om, jeg er blevet for gammel til at starte (ikke fordi jeg føler mig gammel), men om jeg vil få noget udbytte af det..?

Jeg bor i Kolding, så det er heller ikke fordi udvalget er enormt..

Håber at høre fra jer!

Mvh Andreas

Link to comment
Share on other sites

Man er aldrig for gammel til at starte med kampsport, nu er jeg selv mest interesseret i funktionelle stilarter, men man skal træne det som man føler gir en mest, om det så er selvforsvar, sport eller whatever.. Jeg kan personligt bare godt li ærligheden i kampsport som jeg ved kan bruges, og hvor der er sparring, dvs at man tester sine teknikker af mod en uvildig modstander, ellers kan man efter min mening lige så godt gå til dans, eller yoga.. Ideen ved kampsport, er jo netop at der er en del kamp i det.

Det handler for dig om at finde en klub hvor de sætter tempoet efter at du er begynder, og ikke bare kaster dig ud i 100% sparring mod en eller anden ung hormon-fyldt teenager, som ikke tænker på dit helbred. Hvis du gør det ordenligt, kan du sagtens sparre ved nok intensitet, til at du ved teknikkerne virker..

Held og lykke med dit kampsport eventyr!

Link to comment
Share on other sites

selvfølgelig er du ikke for gammel men bliver nød til at erkende dine begrænsninger.

Trænede selv kampsport da jeg var barn og det var tydeligt at se hvem der var startet som voksen især på de mere højt flyvende spark osv osv. Du har højest sandsynlig ikke den fleksibilitet som da du var ung. Især Kung Fu og alle de mere opvisningsegnede kampsport sætter store krav til netop fleksibilitet.

Men når det så er sagt, så er det bare at komme igang og nyde det. Har aldrig haft det så sjovt med træning som jeg havde da jeg trænede kampsport. Dejlig motion som sætter krav til dig fysisk og åndeligt.

Sæt igang!!! =)

Link to comment
Share on other sites

Jeg startede selv som 31årig til kungfu og underviser i dag vores begynder og mellemhold, så det er bestemt ikke for sent. Du efterlyser kungfu, men da du bor i Kolding bliver det svært at finde noget af kvalitet, især fordi der kun er nogle få aktive kungfu lærere som virkelig ved hvad rigtig kungfu er, og de er kun på Sjælland. Copenhagen Jing Wu Kung Fu Academy, og Gibbon skolen, sidstnævnte tager vidst ikke flere medlemmer ind.

Jeg så at der er noget kungfu i kolding, men det ser ikke ud til at nogen af instruktørene er updateret i forhold til deres kungfu færdigheder, dermed sagt at du måske nok kan lære nogle basale ting til at starte med, men på sigt skal du nok til sjælland. Det ser ud til at instruktørene i Kolding er langt mere updateret i karate.

Under alle omstændigheder er det nok bare vigtigst at du kommer i gang med noget og gør der nogle erfaringer. Men hvis du bliver kastet direkte ud i sparring, skal du med det samme sige fra.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Startede i midt 30erne og ja det kan man sagtens. Som sagt før, man opnår nok aldrig den smidighed som dem der startede som børn har. Omvendt kan man sagtens klare sig med det man kan få.

Wing tsun stiller nok ikke de store krav til smidighed i øvrigt, de bruger ikke høje spark. Og det er kung fu.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share