7 kg på 13 uger med denne plan?!


LouiseBrejndahl
 Share

Recommended Posts

Hej dejlige mennesker..

Jeg er en 16 årig pige, jeg vejer 63 kg og er 163/164 høj. Det vil sige at jeg lige nu er mit BMI 23,71, som jo stadig ligger inden for "normalområdet", men efter min mening måske ligger liiiiige lovligt i den høje ende..

Jeg vil gerne ned på 56 kg, så mit BMI ville komme ned på 21,08 som jeg synes ligger lige tilpas midt i det såkaldte "normalområde" :')

Jeg skal næste forår løbe halvmarathon, og vil derfor gerne have smidt det inden for en overskuelig tidshorisont!

Mit træningsprogram ser/vil komme til at se sådan her ud:

Mandag: Intervalløb

Tirsdag: Styrketræning

Onsdag: Bodytoning (Et hold i mit lokale træningscenter, hvor man træner med vægthulahopringe, håndvægte, stepbænke m.m)

Torsdag: Fri, muligvis en gå tur eller let træning eller banesvømning!

Fredag: Lang distance løb (Styrkning af udholdenhed)

Lørdag: Fri!

Søndag: Intervalløb

På kost delen er jeg ikke helt så sikker... Da jeg ikke har mulighed for kalorietælling da jeg næsten aldrig er hjemme til måltider. Har i eventuelt nogle tips og tricks? Ved selvfølgelig godt det der med at skære ned på slik og kager, og ikke spise for store mængder af stivelse.

Lyder målet realistisk?

På forhånd tak!

Link to comment
Share on other sites

Dit løbeprogram ser ikke helt optimalt ud. Intervalløb er fint, men lad være med at lægge det to dage lige efter hinanden. Din krop skal ha tid til at restituere, hvis træningen skal ha nogen effekt.

Generelt kan man vel sige, du er meget ambitiøs med motion fem eller seks dage om ugen. Men hvis kroppen ikke får lov at bygge sig selv op ovenpå træning, bliver den bare kørt mere og mere i sænk og det får du ikke noget ud af, så træd varsomt frem, selvom det er fristende bare at okse på.

For at vende tilbage til løbet, vil jeg foreslå dig, at du finder inspiration til din grundtræning her:

http://www.loebesiden.dk/loebetraening.php

Og når du så er 16 uger fra halvmarathonet, kan du lave et program her:

http://www.loebesiden.dk/loebeprogrammer.php

... Vælg "Erimitageløbet" under "Træningsprogram" - det passer fint til et halvmarathon.

Mht. maden, ja, så er det vel en god ide at invie dine forældre - dem der laver maden - om dine planer. De vil sikkert også gerne spise sundt, så I kan vel hjælpe hinanden med opskrifter, indkøb o.lign.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Løbe programmet ser meget aggressivt ud og kroppen får nok svært ved at holde det.

Som #2 siger så skal kroppen have tid og ro til at bygge sig selv op igen.

Iforhold til kost og mad kan jeg anbefale at du prøver en proteinkur, utrolig effektiv og du kommer ikke til at sulte dig selv. Tvært imod har du mulighed for at spise næsten hvad du vil så længe du holder dig inde for de tilladte områder.

Held og lykke

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes overhovedet ikke løbeprogrammet ser farligt ud.

Til gengæld er det fuldstændig umuligt at udtale sig om hvad der er reatlistisk i forhold til vægttab, uden at vide hvad du spiser.

Du kan træne nok så meget, men hvis du også bare spiser tilsvarende meget, vil din vægt være konstant. "you can't outtrain a bad diet".

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share