Problem med akillessenen


ajooba
 Share

Recommended Posts

Hej,

Jeg er en ung mand på 24 år, som i mange år efterhånden enten har spillet fodbold eller løbet, så jeg har og er i en rimelig god i kondition. For tiden spiller jeg ikke fodbold, men jeg løber derimod 3-4 gange om ugen. Siden årskiftet har jeg ligget på 8 km, men er lige fornylig gået op på 10 km (14 dage siden). I 1 - 1½ måneder har jeg dog haft det problem, at min venstre akillessene er øm. Når jeg løber, så går der gerne 5 minutter før den er varm og så kan jeg løbe mere eller mindre uden problemer

Jeg er ikke ekspert og har aldrig været alvorlig skadet, men noget stemmer ikke her. Jeg strækker ud, har de samme løbesko som altid. Jeg har i den senere tid haft en tendens til at hoppe over forskellige ting ud på løberuten og så har jeg også cyklet lidt ekstra i det lokale motionscenter. Ved siden af har jeg et arbejde hvor jeg står op hele dagen, men der er hæl på, ingen flade sko.

Tyder det på overbelastning? Jeg sidder her og vil rigtig gerne ud og løbe. Men når jeg med 2 fingre trykker på akillessensen, så er den temmelig øm.. :/

Er en smule bekymret fordi jeg gider ikke miste kondi, form og endnu værre, så gider jeg ikke blive alvorlig skadet

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share