Hjælp til træningskost


tulleheidi
 Share

Recommended Posts

Har kigget lidt rundt herinde og kunne godt bruge noget hjælp til min kost, da jeg er begyndt at træne. Jeg træner 3 gange om ugen og vil gerne opbygge muskler og tabe mig lidt samtidig.

Men havde tænkt en kost der minder lidt om dette:

Morgen: havregryn med minimælk

Formiddag: protein shake med minimælk (efter træning)

Frokost: 2 skiver rugbrød med kylling/tun eller ligende + noget grønt

Eftermiddag: knækbrød med kylling og hytteost

Aftensmad: kød + diverse grønt

Men er lidt i tvivl om det er nok? Jeg vejer 70 kg

Link to comment
Share on other sites

Der skal nogle mængder på, før man kan sige om det er nok.

prøv dig frem, vej dig hver dag i f.eks. 2 uger. hvis du ikke taber dig, spiser du for meget, hvis du taber dig mere end et kilo om ugen, spiser du for lidt.

Det skal dog siges at du i starten kan tabe dig rigtig meget, fordi din krop pludselig binder mindre væske. du finder ud af, hvis det er tilfældet.

Link to comment
Share on other sites

At opbygge muskler og tabe sig, er to modsatrettede processer. Begyndergains kalder nogle fænomenet, hvor man oplever øget muskelmasse samtidig med et fald i vægt, men det er ikke noget, man skal regne med i ret lang tid.

Derfor må du beslutte dig for, om du vil være større eller mindre :)

Hvis du ønsker at blive større, skal du, som Heikichi er inde på, sørge for, at du tager på på ugentlig basis. Og det omvendte gør sig gældende, hvis du vil være mindre (se eventuelt her: http://news.bodylab.dk/artikler/537-sadan-cutter-du-ned-inden-sommer).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share