Hjælp, hjælp. hjælp.


esbjornsten@gmail.com
 Share

Recommended Posts

Hej motion-online!

Jeg er en 17 årrig pige, der er begyndt at træne i Fitness World, jeg vil rigtig gerne tabe mig da jeg er overvægtig.

Jeg begyndte i midt oktober at løbe træne bare ude i naturen, købte mig et par løbesko, som jeg er sindssyg glade for og som støddæmper rigtig meget. Efter at have løbet nogle gange mærket jeg at jeg fik ondt i/ved mit højre skinneben, så blev jeg syg med forkøelse og løb derfor ikke noget tid. Nu er jeg så begyndt i Fitness World og jeg er super glad for det, men! Det med skinnebenet er ''kommet'' tilbage, jeg kan tildels mærke det når jeg går, men ikke sådan så jeg lider. Jeg har lige haft en jævnaldrene veninde, der har fået en blodprop i det ene ben og er simpelthen nød til at spørge jer, hvad det kan være? Er det skinnebens-betændelse eller er det chancen for en blodprop? Mit ben er ikkehævet, og efter jeg har siddet og befølt det lidt her til aften virker det helt hårdt omkring knoglen i forehold til det venstre! Nogle ideer?

- Emma!

Link to comment
Share on other sites

det er nok med sikkerhed skinnebensbetændelse, men hvis du er meget i tvivl eller utryg ved det så gå da til din læge og snak med ham om det. tror ikke der er nogen der kan fortælle dig om det er en blodprop, men det du fortæller lyder meget som skinnebensbetændelse, især hvis du er gået i gang med at løbe ofte uden en form for tilvænning.

Link to comment
Share on other sites

Prøv i en periode at flytte din træning til Crosstrainer (eliptical) og kondicykel.

Suppler med romaskine (Få en instuktion) Det er anderledes belastning og din skinne ben burde få det bedre. Husk at det tager tid for kroppen at vende sig til en øget belastning.

Men du kan sagtens motionere så længe du variere træningen.

Link to comment
Share on other sites

Du skriver at du er ny inden for træning og at du lige har fået nye løbesko.!

Er det sko der er blevet udvalgt til dig af en kvalificeret ekspedient i en løbebutik, eller er det en sko fra tilbudskassen i den lokale kvickly? Forskellen er enorm, og kan sagtens være grunden til at du får ondt i skinnebenene.

Det behøver ikke absolut at være skinnebensbetændelse endnu, men det føles aldrig rart når sener og muskler i underbenet belastes på en uhensigtsmæssig måde.

Find ud af om du overpronerer, underpronerer eller om du har en neutral fodstilling når du løber, og køb så sko ud fra det.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share