Fedt på maven- ikke overvægtig


mrx
 Share

Recommended Posts

Hej

Som indledning kan jeg sige:

19 år

179 cm høj

Vejer cirka 70

Mit problem er jeg har spist for meget usundt og bare spist for meget mad og derfor har jeg lidt for meget fedt på maven. Jeg er ikke overvægtig eller ser fed ud men har bare deller på maven som jeg gerne vil have væk.

Det jeg laver er at jeg styrke træner 3-4 gange om ugen udløber 5-7 gange om ugen og prøver spise lidt og prøver holde mig fra chokolade slik chips og drikker 1-2 gange lidt sodavand om ugen er det en god start?

Og mut spørgsmål er skal jeg tabe mig? Jeg synes ikk jeg vejer for meget men hvis jeg vil vil fjerne fedtet kommer jeg også til tabe mig ikk? Og hjælper mave armbøjninger mod mave fedt

Har i også en liste over morgen frokost aftensmad som der er lidt kalorier i?

Tak på forhånd

Link to comment
Share on other sites

Som udgangspunkt er du IKKE for tyk!

Du kan ikke punktslanke dig, dvs. du kan godt tabe fedt ved at træne, men du kan ikke bestemme hvor det fedt skal tabes. Altså vil du ikke automatisk tabe fedt på maven, blot fordi du laver mavebøjninger! Det mavebøjninger kan hjælpe med, er at få maven til at se mere trimmet ud, og derfor fladere. Men her er mavebøjninger ikke nok! Du skal have en god core-struktur (det "bælte" af muskler der går hele vejen rundt fra ryggen til maven). u træner core-strukturen når du laver planke eller variationer af denne :)

Link to comment
Share on other sites

Når du skriver lidt kalorieindhold? Er det så fordi du vil have information over kalorieindhold eller fordi du vil have information om hvilket fødevarer der har et lavt kalorieindhold? Jeg vælger at tro på det er det sidste du efterlyser!

Jeg vil give et eksempel med, hvad jeg selv spiser (jeg er igang med et vægttab)

Morgen: 100 g Cheasy frugtyoghurt blandet med 100 g skyr natural og 10-20 g fibermüsli

Frokost: Grove grøntsager og kød

Snack eftermiddag: mandler, müslibarer fra naturlig (fås i rema) eller grøntsagsstave

Aften: Grove grøntsager og kød

Snack: cheasy med skyr, mandler eller muslibarer fra naturlig

Generelt forsøger jeg, at undgå kulhydrater fra brød, ris, pasta og kartofler. Også prøver jeg at få så mange proteiner som muligt ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share