Lavere fedtprocent


Entp
 Share

Recommended Posts

Hej.

Jeg skal til at begynde at tage mit helbred og form mere seriøst end jeg førhen har gjort. I den anledning har jeg læst rundt omkring på nettet, og besluttet mig for at få min fedtprocent ned før jeg begynder at opbygge muskelmasse.

Jeg er 21 år, ca 1.88 høj og vejer 80 kilo. Jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal gribe det an.

Er fastning vejen frem, med 8 timers spisevindue om dagen? Skal det løbetrænes væk, eller skal lommeregneren frem for hvert måltid?

Jeg håber der er nogle folk med mere forstand på området end jeg selv, som måske har en konstruktiv idé eller to. :-)

Link to comment
Share on other sites

I forhold til helbred og form, lyder 80kilo på 1.88 ikke som noget voldsomt. Efter de nværende officielle anbefalinger har du et bmi på 22,6 det inden for normal værdierne. Nogle mener endda at anbefalingerne for bmi burde gå højere op.

Der er ikke nogen af de foreslag du lægger optil som, der som udgangspunkt ikke vil kunne fungere. Du kan skabe kalorie underskud ved:

faste

kalorie tælling

og via træning

min personlige holdning er at du burde vælge træning. Men jeg er heller ikke særlig overbevidst om at du bør tabe dig sønderligt(og syntes generelt at træning er et hit, dvs. jeg er en smule biased). Ved at tabe dig ved træning vil du mens du taber dig få en masse fine bivirkninger af træning, og måske og reducere mængden af muskelmasse du taber i processen(selvom det vigtigste i det spil, er hvor meget du er i kalorie underskud).

Nb vil vove den frække "påstand" at du godt kan tabe dig 8 , ved f.eks. faste kilo, uden at forbedre din helse/sundhed og form nævneværdigt. potentielt endda forringe den.

Edited by don155
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share