Sign in to follow this  
Anders.K

Kostplan til vægttab og fitness.

Recommended Posts

Hej Allesammen.

Jeg er en ung mand på 22år, vejer omkring 72kg og er 173cm høj.

Jeg har i noget tid nu gået i fitness ca. 3 - 4 gange i ugen, hvor jeg starter ud med 30min på crosstrainer hvorefter jeg træner fullbody.

I starten tabte jeg mig, men nu er det som om jeg er gået lidt i stå..

Jeg er lige begyndt på løbetræning, hvilket jeg prøver at udføre de dage jeg ikke er i fitness.

Men da jeg har en gammel skade i benet, blever det nemt overbelatet ved løb, så det kan være jeg bliver nød til at skære en del ned på løbetræningnen.

Dette har gjort at jeg vil lave om i min kostplan. Jeg ved ikke om er sat ordenligt sammen, eller om jeg får nok af det ene eller andet...

Jeg har læst en masse forskellige ting på nettet og selv prøvet at sætte den sammen, men tror ikke den er lavet godt nok.

Det jeg gerne vil opnå er at:

Tabe mig nogen kilo mere da jeg stadig syns jeg har noget fedt på og omkring maven.

Jeg ønsker ikke at blive kæmpe stor, men bare blive markeret.

Her er lige det jeg normalt spiser i løbet af en dag.

05:45

En halv torskerogn, et hårdkogt æg, en halv skive ristet rugbrød og et glas mælk.

09:00

2 fulkorns knækbrød med smør og en banan.

ca. 11:00

En banan eller et æble, og måske nogle sunbest kiks.

13:30

En dåse tun med en lille klat majo.

15:15

Træning i ca 1t. 30min.

18:00 eller 19:30

Sund aftensmad i form af sund stykke kød med grønsager.

i løbet af aftenen hvis jeg bliver sulten kan jeg tage nødder eller knækbrød.

Drikker en del vand og mælk i løbet af dagen.

Håber der er nogen som vil hjælpe mig.. !

Hvis i har spørgsmål, skal i selfølgelig bare spørge. Så svarer jeg så hurtigt jeg kan! :)

Tak folkens!

Edited by Anders.K

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taber du dig ikke, kan det typisk afhjælpes med mindre energi i kosten og det kan klares på mange måder. foretrækker selv at skifte kost elementer ud med ting der mætter mere/energi. I stedet for ris bliver det kogte kartofler, i stedet for brød med kerner bruget der mørk rugbrød uden kerner eller pumpernikkel. Undgår nødder chokolade og andre ting der trigger ens trang til kcal. Drikker vand og ikke mælk/juice i løbet af dagen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prøv at læs Joans historie, hun trænede fitness hver dag uden at tabe sig. Læs den her


Jeg kender en del iger, der er gået over til mere fokuseret styrketræning, når de ikke cykler - de holder vægten vinteren over på den måde - jeg gør det også selv og det virker bedre end hvis jeg cykler om vinteren, jeg kan ganske enkelt ikke finde tid nok til cykle mig til en 0 balance i vægten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

#jydedynamit

Nok iukke hvis man træner styrketræning med henblik på muskelvækst og bare vil være et stort lokum.

Men jeg kan love dig for man kan forbrænd voldsomt med kalorier, hvis man gør det på den helt rigtige måde.

Med høj intensiv progressiv styrketræning, hvor der er fokus på compound øvelser - ingen pauser og flere end 8 gentagelser, så sveden hagler af dig, så sker der noget.
-og der sker også noget mange timer efter, når kroppen bygger nye muskler.

Jeg har sku selv tabt over 10 kilo på den konto og det var ikke fordi jeg spiste salat på same tid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Med høj intensiv progressiv styrketræning, hvor der er fokus på compound øvelser - ingen pauser og flere end 8 gentagelser, så sveden hagler af dig, så sker der noget.

-og der sker også noget mange timer efter, når kroppen bygger nye muskler.

Hvordan skulle det på nogen måde være anderledes fra en "høj intensiv progressiv cykeltur" hvor sveden hagler af dig?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvordan skulle det på nogen måde være anderledes fra en "høj intensiv progressiv cykeltur" hvor sveden hagler af dig?

Muskelmasse også andre steder end lige ben? :bigsmile: Derudover er en højintensiv cykeltur i høj grad effektiv 5X2X15min gir i hvert fald pote.

Mvh

Edited by Søren Michael

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this