Sign in to follow this  
Zeml

Søger hjælp til at lave træningsprogram til vægttab + muskeløgning

Recommended Posts

Hej Motion-Online

Jeg er begyndt på et vægttab som helst skal ende ud i at jeg taber omkring 35kg i alt. (3.6kg tabt ind til nu)

havde en start vægt på 137,7kg.

Jeg er dog lidt på bar bund med hensyn til et trænings program som vil være effektivt.

Pt. er planen at træne hjemme de første stykke tid men kunne som sagt godt tænke mig et effektivt træningsprogram at lege med.

Udstyr jeg har til rådighed

Motionscykle

Løbe/Gå Bånd

Træningsbænk

Et sæt håndvægte inc diverse vægtskiver

Vægtstang inc diverse vægtskiver

125kg traktor dæk

Kunne godt tænke mig et program hvor man bruger lidt af det hele, da jeg syntes det er for kedeligt at side 40-60min på en motionscykle og glo ind i en væg :).

Traktor dækket er nyligt ehvervet, og har afprøvet det et par gange med Tire Flip (som jeg har kørt 1x10 flips og 1x8).

Idag mandag. afprøvede jeg følgende

10min opvarmning på motionscykle

4x tire flip

10x air squats (lidt fail lavet da jeg ikke kan komme ordenlig ned endnu ^^).

10x Ultra kompakt (som det vidst hedder her på MO, hvor vægtstab ligger på jorden, hvor man så "squater" ned, rejser med den og løfter den over hovedet, og så ned på gulvet ect ect.)

1-2min motions cykle så højt tempo jeg kunne holde i de 1-2 minutter.

2-3min pause

og så om igen, gentog denne 3 gange, DOG tog jeg kun 2x tire flip de næste 2 gange så det endte med 8 flips i alt over 3 runder.

Håber nogle kan hjælpe med at sammensætte en ordenligt program :)

mvh

Zeml

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg synes du skal adskille vægttræning og konditionstræing.

Som konditionstræning vil jeg anbefale ½ time i hurtigst muligt tempo. giv den alt hvad du kan på cyklen, og måske med tiden i løb (som er den mest effektive træning til kondition)

du kan også tage 1-1,5 time i moderat tempo. Men halv time i hurtig tempo er lige så effektiv, da pulsen bliver højere, og det er hurtigere overstået.

Få det gjort 3 gange i ugen

Styrketræningsprogrammet skal du også have styr på. De fleste forveksler styrketræning med bodybuilding og store muskler. Men det er faktisk også en utrolig effektiv slankemetode. 30-45 minutters styrketræning 3 gange i ugen. Få lavet dig et fullbodyprogram bygget op som superset eller cirkeltræning, så du får pulsen godt op.

Og bevæg dig i hverdagn. Gå nogle ture, gå eller cykel til arbejde. Tænk bevægelse ind i alting. Det er også slankene.

Og glem endelig ikke kosten. Sund kost i moderate mængder, ellers kommer man ingen vegne.

Så altså: 3 dage med konditionstræning, 3 dage med styrketræning (flet dem ind i hinanden, så du ikke f.eks. løber to dage i træk) sund kost og masser af bevægelse.

Det burde give dig rigtig gode resultater

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this