Sign in to follow this  
Phoebe

Styrketræning efter kræft

Recommended Posts

Efter et længere kræftforløb skal jeg nu til at bygge kroppen op igen.

Jeg har været igennem et træningsforløb via Regionen og Rigshospitalet, og herfra har jeg et lille styrketræningsprogram. Jeg har fortsat med den og har bygget lidt på, både fordi jeg nu har flere kræfter og fordi jeg gerne vil bygge muskulaturen op og tabe mig lidt (har spist godt i forløbet, for at kunne stå imod).

Mit styrketræningsprogram er idag således (navn på træningsmaskinerne):

Lat Machine

Lower Back

Total Abnominal

Chestpress

Shoulder Press

Leg extension

Legpress

Jeg laver 3 sæt af hver med 10-12 repetitioner. Hvis det føles for nemt, øger jeg vægten på maskinerne.

Jeg varmer op med 3 km løb/gang på løbebåndet, og indimellem slutter jeg af med 2 km på romaskinen.

Jeg har indtil nu passet træningen 3 gange om ugen, men regner med at køre styrketræning 2 gange/uge og en omgang Bikefit eller andet kardiotræning pr uge. 

Tidligere svømmede jeg 2 km 3 gange om ugen, men jeg må ikke svømme i øjeblikket.

Håber der er nogen der kan vurdere mit træningsprogram og eventuelt byde ind med nogle ændringer. 

NB jeg er godt klar over, at kosten har stor indflydelse på vægttab, og det er jeg bevidst om. Jeg spiser aldrig slik eller chips, holder mig til mørk chokolade og et glas vin ;0)

På forhånd tak for hjælpen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this