Whey vs Kassein protein


candy-man
 Share

Recommended Posts

Hvis Kassein er optimalt for natten, hvad så med ganske simpelt at høvle en liter mælk inden man kysser bamsen godnat.

Så vidt jeg husker er proteinfordelingen i mælk 80% og 20% whey, hvilket må være en noget nær optimal blanding. samtidig får man godt og vel 40g protein at sove på til en meget fornuftig pris.

Link to comment
Share on other sites

Diddley:

Der er bestemt ikke nogen grund til at gøre det mere kompliceret end det er ;) Hvis den holder mht. fordelingen af mælk - så er det bestemt værd at overveje. Kan ikke huske stoffet i mælk, men der er samtidig et eller andet, som gør du lettere falder i søvn... ikke dårligt :)

Link to comment
Share on other sites

Hvis Kassein er optimalt for natten, hvad så med ganske simpelt at høvle en liter mælk inden man kysser bamsen godnat.

Ulempen, ved at indtage en liter væske umiddelbart før sovetid, er at man kommer på NP holdet (Nat Pisser). Dette er jo mildest talt ikke så ønskværdigt :)

Link to comment
Share on other sites

Cilius - du skrev i et tidligere indlæg at whey var det optimale (nap 40 gr whey (se ref 1)) og den indgangsvinkel er jeg med på og gør det selv. Men i et indlæg i denne tråd skriver du;....så kunne man ligeså vel have indtaget en kassein shake.

Der kunne jeg bedre lide din første indgangsvinkel (da den er den samme som min :rolleyes: ) og du har til og med også ref. med.

Det er aminosyren tryptophan, som mælk er rig på, der har den søvndysende virkning ;)

Nemlig Jast - hvis jeg kværner 1 l. mælk inden sengetid så står den mindst på 2 x tisseture ekstra i løbet af natten (udover de andre 2 der allerede er kørt ind) :(

Edited by DSB Harry
Link to comment
Share on other sites

Ulempen, ved at indtage en liter væske umiddelbart før sovetid, er at man kommer på NP holdet (Nat Pisser). Dette er jo mildest talt ikke så ønskværdigt 

Arh, nu kunne man vel forestille sig, at indtaget blev fordelt hen over aftenen.

Jeg skal nu alligevel op og hælde den halve flaske rødvin ud jeg konsumerer i løbet af aftenen. Den har i øvrigt også en søvndyssende virkning, selv om jeg ikke helt er klar over hvilken aminosyre der er skyld i det :lol:

Link to comment
Share on other sites

Cilius - du skrev i et tidligere indlæg at whey var det optimale (nap 40 gr whey (se ref 1)) og den indgangsvinkel er jeg med på og gør det selv. Men i et indlæg i denne tråd skriver du;....så kunne man ligeså vel have indtaget en kassein shake.

Der kunne jeg bedre lide din første indgangsvinkel (da den er den samme som min :rolleyes: ) og du har til og med også ref. med.

Nååå, min pointe var mere, at der hurtigt går flueknepperi i lortet. Hvis man har et i forvejen storforbrug af proteiner (1,5-2 gram pr kg og derover), så vil typen af protein du suplerer med have MINIMAL betydning, hvis du samtidig sørger for at have massere af aminosyrer til rådighed omkring træningstidspunktet. Når alt kommer til alt, så er det dagens samlede kalorieregnskab der er afgørende for resultatet af træningen - ikke om det var whey, kassein eller cacaomælk post træning. Det er alt sammen små brikker i det store spil - start med at kontrollere kosten overordnet set... derefter flueknepperiet.

Den første undersøgelse er forresten ganske interessant - specielt for dem som ikke kan se, hvorfor proteinshaken er bedre at indtage pre træning.

Link to comment
Share on other sites

Flueknepperi eller ej - nu er emnet jo kassein contra whey, så lad nu holde dem mod hinanden. Men hvis du mener, at vi skal se på den samlet kost over en hel dag så mener jeg stadig at whey er bedre, da du får optaget den indtaget mængde (peak efter 2-3 timer) før det næste måltider ryger ned i mavsen :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Men du kan jo nok se, at vælger du alene at bruge kassein, så vil rådigheden af aminosyrer stadig være den samme - bare en 2-3 timer forskudt. Men hvis man har kasseinen liggende og flyde, så nap en kassein shake med en smule whey og havregryn i før sengetid... længere er den ikke.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share