træningmængde


multisport
 Share

Recommended Posts

Jeg tror faktisk at det svinger en del.

Som jeg ser det er der "den gamle skole" hvor MASSER af km. er i fokus. Har f.eks. hørt at Zabel ruller stille og roligt i 6 timer på sine ROLIGE DAGE.

Nyere træningsmetoder har EN TENDENS (jeg er meget generel her) til at fokusere mere på hårdere og kortere træning. Men selvfølgelig er der lange dage med udholdenhedstræning.

Men det er altså ikke alle der starter hver morgen kl. 9:00 og kører 200 km. (som Brian Holm beskriver i sin bog).

Link to comment
Share on other sites

jeg har set 40000-45000 km om året i "Politikens storecykelbog" - men specielt tyskerne som Zabel og Ullrich skulle køre rigtigt mange km(som fastleg siger)

Læste også lige i Brian Holms selvbiografi, at de skulle til Amstel Goldrace, og så kører Brian Holm så lige 50 km dagen før og er lidt halvstolt indtil at han får at vide at Johan Musseuw har taget 185 km! B) lige før et løb galt

Link to comment
Share on other sites

Det er sgu godt beskrevet fastleg. For eksempel var sådan en Søren Lilholt træningsnarkoman, han sad ofte på cyklen op til 6-7 timer om dagen, mens netop sådan en som riis går ind for korte hårde pas, mixet med et par lange en gang imellem. Filosfien skulle være - hvad hjælper det at kunne kører 200 km. hvis du ikke kan køre dem hurtigt nok

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share